Consumatorul de servicii bancare, protejatul Protecţiei Consumatorilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Consumatorul de servicii bancare, protejatul Protecţiei Consumatorilor

Justiție 21 Noiembrie 2008 / 00:00 1507 accesări

Conform modificărilor legislative aprobate în şedinţa de Guvern de la mijlocul săptămînii, gradul de protecţie a consumatorilor de servicii financiare din România va creşte considerabil. Potrivit noii legislaţii, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) va acţiona pentru a asigura protecţia intereselor financiare ale clienţilor în relaţia cu băncile. Printre principalele aspecte reglementate se numără obligaţiile conform cărora instituţiile financiare trebuie să ofere consumatorilor contractele de credit încă din faza pre-contractuală, împreună cu o simulare de costuri, acest lucru dînd posibilitatea clientului de a evalua efortul financiar la care se angajează pe termen mediu şi lung. De asemenea, băncile sînt obligate să menţioneze în contract toate comisioanele percepute, aferente produsului financiar şi să nu majoreze comisioanele pe perioada derulării contractului de credit. În cazul dobînzii variabile, acestea trebuie să prezinte indicii şi modul de calcul în funcţie de care variază aceasta, pentru ca clientul să poată urmări şi înţelege evoluţia creşterilor sau descreşterilor ratei aferente creditului. Preşedintele ANPC, Dan Vlaicu, a declarat că Autoritatea va prelua atribuţia de control de la BNR în cazul legii creditului de consum şi a legii creditului ipotecar. Modificările legislative aprobate de Guvern mai au în vedere şi următoarele capitole: protecţia consumatorilor privind serviciile de intermediere imobiliară, vînzarea produselor nealimentare şi garanţiile asociate acestora şi încheierea şi executarea contractelor la distanţă. În ceea ce priveşte serviciile imobiliare, Dan Vlaicu a informat că agenţii imobiliari vor avea obligaţia de a prezenta consumatorului toate informaţiile esenţiale în legătură cu imobilul care urmează a fi tranzacţionat, inclusiv sursa de zgomot, de poluare, situaţia juridică a imobilului şi nivelul estimativ al costurilor ce urmează a fi suportat de consumator. „Aceste reglementări confirmă interesul pe care ANPC îl acordă domeniului servicii şi dacă pînă acum cîţiva ani eram obişnuiţi ca ANPC să funcţioneze mai ales pe produse, iată că interesul nostru s-a mutat pe servicii, şi mai ales pe servicii financiare”, a precizat Dan Vlaicu.

Taguri articol


12