Consumatorul român de produse financiare este pasiv

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Consumatorul român de produse financiare este pasiv

Economie 20 Iulie 2009 / 00:00 375 accesări

Consumatorul român de produse financiare este pasiv, în sensul că reacţionează după ce a avut o problemă, a declarat şeful Centrului European al Consumatorilor din România, Răzvan Resmeriţă. Potrivit lui Resmeriţă, consumatorii români de produse financiare nu se interesează în detaliu înainte de achiziţionarea unui produs financiar şi nu îşi fac o strategie privind bugetul propriu, nu planifică, ci merg pe ideea că vor vedea ce vor face în cazul unei dificultăţi în rambursarea ratelor, spre exemplu, la momentul respectiv. „Am identificat că, în România, consumatorii sînt pasivi, în sensul că ei reacţionează după ce au avut o problemă, spre exemplu cu un contract de servicii financiare sau au cumpărat un frigider şi s-a stricat. Ei atunci reacţionează, în sensul că fie merg spre reprezentanţii Protecţiei Consumatorului la nivel local, fie către o organizaţie de consumatori sau alte instituţii. Ei reacţionează în aşa fel încît problema deja s-a întîmplat şi foarte puţin pot să mai facă ceva. Conceptul de educaţie financiară pe partea produselor şi serviciilor financiare îi îndeamnă pe consumatori să se informeze în primul rînd înainte de a semna un contract, înainte de a achiziţiona un produs. Să caute informaţiile care sînt pertinente, oferite fie de autorităţile locale, fie de site-ul nostru, www.bugetulfamiliei.ro, să vadă exact ce prevede un contract, care sînt clauzele în acel contract şi apoi să meargă la agentul economic”, a spus Resmeriţă. Potrivit acestuia, în momentul în care consumatorul este informat asupra serviciului financiar pe care vrea să îl achiziţioneze, poate să negocieze „de pe picior egal” cu operatorul economic, întrucît acesta nu mai poate să îi ascundă, prin omisiune, o parte a contractului sau să îi ofere un produs care nu este neapărat necesar pentru nevoile consumatorului. Resmeriţă a subliniat că este foarte important pentru consumatorii români să se informeze înainte de a semna un contract sau a achiziţiona un produs, pentru că numai aşa pot deveni consumatori activi pe piaţă, iar acest lucru poate duce la autoreglementarea pieţei.

Taguri articol


12