Consumatorul român e atent la preţ şi bine informat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Criza schimbă atitudinea

Consumatorul român e atent la preţ şi bine informat

Economie 29 Februarie 2012 / 00:00 371 accesări

PLANURI DE INVESTIŢII Companiile din industria produselor de consum intenţionează să investească în pieţe emergente, în dezvoltarea de produse noi şi în adoptarea sistemelor de plăţi mobile, deşi prognozele pe 2012 indică o creştere lentă a veniturilor - iată concluzia unui amplu studiu realizat de KPMG International în rândul a 350 de nume sonore ale segmentului de consum. „Criza financiară globală a avut un impact major asupra comportamentului consumatorului român. Clienţii sunt mai atenţi ca niciodată la preţ, dar, în acelaşi timp, sunt dispuşi să cheltuiască pentru produse de calitate, dacă ei consideră că obţin valoare din achiziţiile făcute. Urmărirea comportamentului consumatorilor şi ajustările corespunzătoare ale strategiei de produs vor fi esenţiale pentru succesul afacerilor. Totuşi, companiile trebuie să nu îşi „dilueze” marca sau să îşi piardă coerenţa prin modificări prea frecvente aduse produselor şi preţurilor”, comentează specialistul KPMG România Dinu Bumbăcea.

OPORTUNITĂŢI ŞI AMENINŢĂRI Totodată, mai mult de două treimi dintre respondenţi au declarat că şi-au mărit bugetul, comparativ cu cel din 2011, în anticiparea extinderii pe pieţe noi - peste 80% dintre manageri au declarat că lansarea pe piaţă a produselor destinate consumatorilor din noua clasă mijlocie de pe pieţele emergente, în plină dezvoltare, reprezintă un factor de succes pe termen lung. Dar, în ciuda optimismului, companiile păstrează şi o notă de precauţie, amintind că persistă unele ameninţări: incertitudinea economică (44%), instabilitatea politică (27%) şi criza datoriilor suverane din zona euro (21%). „Obiectivul general este clar acela de a creşte, iar strategiile urmărite de companii vor depinde de maturitatea fiecărei pieţe”, se arată în studiul KPMG.

FOCUS PE TEHNOLOGIE Nu în ultimul rând, peste 33% dintre respondenţi au precizat că, în 2012, vor folosi tehnologia mobilă pentru a-şi maximiza vânzările. „Într-un interval de doar câţiva ani, tehnologia mobilă a transformat peisajul din sectorul de retail şi al bunurilor de consum, fiind un factor cheie de dinamizare a vânzărilor. Serviciile bazate pe localizare pot direcţiona traficul spre magazine şi pot fi folosite pentru informarea în timp real a clienţilor despre oferte şi promoţii”, mai spune Bumbăcea, care aminteşte şi de impactul pozitiv al tehnologiei asupra concurenţei - „Având acces permanent la informaţii despre preţuri şi la opinii ale altor consumatori, clienţii sunt mai informaţi ca oricând”. În concluzie, 2012 este un an de cotitură pentru piaţa produselor de consum. Verdictul KPMG - vor avea succes cei care vor găsi echilibru între investiţii, calitatea produselor, preţul cerut şi localizarea serviciilor.

Taguri articol


12