UN KM DE DRUM = UN MILION DE EURO Deputatul Relu Fenechiu (PNL) a reclamat, ieri, costurile ridicate pentru reabilitarea unui kilometru de drum naţional în zone cu relief uşor, estimate la un milion de euro, în mai multe contracte semnate de Ministerul Transporturilor în 2011. Potrivit lui Fenechiu, aceste costuri arată că în perioada ministrului Anca Boagiu au fost semnate contracte mult mai dezavantajoase decât cel al Autostrăzii Transilvania, deputatul subliniind că acest proiect este blocat nu din cauza standardelor de cost, ci a neputinţei Ministerului Transporturilor de a-l implementa corect şi judicios. Liberalul a dat exemplu opt tronsoane de drum de pe DN 1H, DN 6 şi DN 24, care se află în zone de deal şi câmpie şi ale căror costuri, care includ şi valoarea exproprierilor, relocări de utilităţi, pregătirea şi supervizarea proiectelor, sunt estimate la aprox. un milion de euro pe kilometru reabilitat. Deputatul precizează că proiectele de infrastructură invocate sunt finanţate în principal din fonduri nerambursabile de la UE, contractele de execuţie fiind semnate pe parcursul anului 2011.
REPROŞURI Fenechiu reproşează ministrului Boagiu şi costurile ridicate privind construcţia centurii Carei şi centurii Săcuieni, aflate pe DN 19 Oradea - Satu Mare. „Subliniez că fiecare dintre aceste centuri implică realizarea unei singure lucrări de artă importantă, un pasaj peste calea ferată la Carei, respectiv un pod la Săcuieni, intersecţiile cu alte drumuri urmând a fi amenajate la nivel, sub formă de sensuri giratorii. Ori acest fapt înseamnă un cost total de aproximativ trei milioane euro pentru construcţia unui drum naţional cu două benzi, cu parte carosabilă de şapte metri, cu intersecţii la nivel, în zonă de câmpie“, mai susţine Fenechiu. Deputatul liberal a adăugat că dacă s-ar extrapola costurile celor două centuri la construcţia unei autostrăzi ar rezulta un cost de aproape 12 milioane de euro pe kilometru în zonă de câmpie. Liberalul i-a cerut ministrului Transporturilor să comunice public principalele cantităţi de lucrări, metri cubi de săpătură excavaţi, metri cubi de umplutură, tone de asfalt, inclusiv stratul de bază, tone de oţel, metri cubi de beton de ciment, care au fost folosite pe tronsonul de autostradă Câmpia Turzii - Gilău şi care urmează să fie puse în practică pe centurile Carei şi Săcuieni. Ministrul Anca Boagiu a declarat, vineri, că Ministerul Transporturilor este în negocieri cu reprezentanţii companiei Bechtel pentru ca realizarea contractului de execuţie a autostrăzii Transilvania să intre „într-o normalitate a preţurilor“.