Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că în perioada „imediat următoare” vor fi semnate contractele colective de muncă de la companiile feroviare. Referitor la greva de avertisment de două ore a feroviarilor, de pe 16 martie, ministrul a declarat că: „Pot face grevă, e libertatea fiecărui cetăţean, dar obligaţia mea este să mă preocup de starea căii ferate şi a angajaţilor, astfel încât România să aibă o cale ferată competitivă pe piaţa europeană”. Ea a arătat că, în prezent, datoriile şi penalizările de la CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă acoperă 1% din PIB. „Există un plan de restructurare şi bugetele aprobate. Voinţa Guvernului este de a sprijini companiile, astfel încât datoriile să poată să fie acoperite atât prin majorare de capital, o schemă de ajutor de stat, cât şi acoperirea datoriilor la plata energiei”, a spus Boagiu. Sindicatele feroviare au primit ieri o notificare prin care astăzi sunt chemaţi la negocieri pe marginea contractelor colective de muncă. „Sindicatele sunt la fel de preocupate de starea căii ferate ca şi ministrul Transporturilor. Din acest motiv, începând din 2008, la fiecare protest pe care l-am organizat, membrii sindicatelor au cerut, pe lângă drepturile băneşti care li se cuveneau, investiţii în sistemul feroviar”, a declarat liderul Uniunii Teritoriale a Sindicatelor Feroviare, Gheorghe Spânu. Mai mult, ca dovadă că starea sistemului feroviar nu le este străină, ceferiştii au acceptat şi reducerea salariului, în 2010, cu 27%. „Am dori să amintim ministrului Boagiu că nu sindicatele şi angajaţii CFR au adus sistemul feroviar la starea în care se află, vina fiind tot a factorului politic”, a adăugat liderul sindical.