Contractele de muncă “îngheaţă” salariile şi elimină sporurile în CFR

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Contractele de muncă “îngheaţă” salariile şi elimină sporurile în CFR

Social 04 Iunie 2009 / 00:00 624 accesări

Chiar dacă în ultimele luni sistemul feroviar a funcţionat fără un Contract Colectiv de Muncă (CCM), situaţia s-a schimbat după tranşarea problemei disponibilizărilor. Preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial, Gheorghe Popa, a declarat că, atît la CFR Infrastructură, cît şi la Marfă sau Călători, au fost semnate ieri CCM-urile pentru 2009-2010, ceea ce înseamnă că salariile de bază vor fi “îngheţate” pentru acest an, iar unele sporuri şi prime suspendate. “Au fost suspendate, pentru acest an, ajutoarele materiale acordate salariaţilor cu ocazia Paştelui, Crăciunului şi Ziua Feroviarului, sporul pentru utilizarea unei limbi străine, sporul sistematic peste programul normal, sporul pentru deţinerea titlului de doctor”, a declarat Popa. Liderul sindical a precizat, de asemenea, că prin măsuri organizatorice vor fi reduse orele suplimentare, orele lucrate noaptea, orele lucrate în afara normei de lucru în zilele festive, drepturile rezultate din utilizarea consemnului şi încazarmării. De asemenea, au fost reduse majorările salariale acordate persoanelor care lucrează la proiectele cu finanţare externă de la 75 la 35%. “În aceste condiţii, va fi disponibilizat doar personalul care îndeplineşte condiţiile de pensionare şi care nu îşi depune cerere de pensionare. Prin pensionare şi disponibilizare, vor fi reduse 3.700 de locuri de muncă”, a subliniat liderul sindical. Potrivit lui Popa, în continuare, situaţia la Calea Ferată este una “foarte dificilă”. “Avansurile salariale, pentru luna mai, care ar fi trebuit să fie plătite salariaţilor în data de 30 mai, au fost achitate doar jumătate la CFR Infrastructură şi CFR Călători şi nu au fost achitate încă la CFR Marfă. Subfinanţarea sistemului feroviar cumulat cu efectele crizei economice duc la înrăutăţirea situaţiei din sistemul feroviar prin acumularea de datorii către bugetul de stat şi furnizori, degradarea continuă a stării infrastructurii feroviare şi, mai nou, prin imposibilitatea achitării la timp a drepturilor salariale. Menţionăm că salariile la Calea Ferată se plătesc din venituri proprii şi nu din bani de la bugetul de stat”, a adăugat Popa.



12