Control mamut în porturile din Marea Neagră

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„Black Sea Campaign“ Navele comerciale, în vizor

Control mamut în porturile din Marea Neagră

Eveniment 24 Mai 2014 / 00:00 2123 accesări

Pentru al doilea an consecutiv, toate navele comerciale din porturile de la Marea Neagră vor fi verificate, în perioada 26 - 30 mai, de echipe formate din reprezentanţi ai sindicatelor navigatorilor, autorităţilor portuare şi de voluntari, iar în cazul depistării unor nereguli, sancţiunile pot merge de la avertisment până la reţinerea navei. Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor şi reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor în România, Adrian Mihălcioiu, coordonator al acestor verificări în ţara noastră, a spus că inspecţiile realizate în toate porturile de la Marea Neagră (Turcia, Georgia, Rusia, Ucraina, România, Bulgaria) se vor axa pe condiţiile de muncă ale navigatorilor, plata la timp a salariilor, dar şi respectarea contractelor de muncă.

CONTROALELE DIN ROMÂNIA VOR AVEA LOC ÎN PORTURILE CONSTANŢA, AGIGEA ŞI MIDIA.

„În urma inspecţiilor făcute anul trecut s-a văzut că Marea Neagră este „Marea ruşinii” şi că ar trebui curăţată de nave sub standard şi de abuzurile împotriva navigatorilor, astfel încât aceştia să aibă o viaţă decentă la bordul lor. Sperăm să scoatem această sintagmă din titlu”, a declarat Mihălcioiu. El a precizat că în topul navelor unde au fost găsite probleme sunt cele care navighează sub pavilion: Turcia (65 cazuri), Panama (54), Tanzania (27), Rusia, Kiribati şi Cipru - câte 6 cazuri, Moldova, Egipt, Jamaica, Siria, Republica Dominicană, Togo - câte 4 cazuri. Potrivit reprezentantului ITF, în Marea Neagră încă navighează mii de nave vechi care pot pune în pericol viaţa marinarilor. „Sunt peste 800 de nave în zona Mării Negre care au o vechime de peste 30 de ani, iar 1.700 de nave au peste 20 de ani vechime. Acolo, slujba de navigator devine una cu foarte multe pericole, s-au pierdut foarte multe vieţi, în ultima vreme, în Marea Neagră din cauza standardelor reduse ale navelor”, a spus Mihălcioiu.

STANDARDE EGALE În opinia sa, Convenţia internaţională privind munca pe mare (MLC 2006) este posibil să fie ratificată şi de ţara noastră în acest an, mai precis, în august. „Dacă legea va fi aprobată aşa cum este acum, la stadiul de proiect, vom avea şi noi standarde egale pentru toţi navigatorii. Cred că este o lege care va revoluţiona angajarea personalului navigant românesc şi nivelul de lucru al navigatorilor români”, a spus Mihălcioiu. Legat de standardele de angajare, liderul sindical a dat exemplul unui tânăr din Bucureşti care a plecat ca bucătar în Olanda printr-o firmă nemţească, iar când a ajuns acolo, a fost nevoit să cureţe toaletele. Întrucât a refuzat să facă acest lucru, el a fost concediat şi nevoit să se întoarcă acasă fără niciun leu în buzunar, şi asta pentru că nu a citit bine contractul, unde se preciza că va sta la dispoziţia angajatorului pentru orice activitate, din orice domeniu.

Taguri articol


12