Copii cu inteligenţă superioară, beneficiari ai Programului de Inovaţie Didactică

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Copii cu inteligenţă superioară, beneficiari ai Programului de Inovaţie Didactică

Social 27 Iulie 2010 / 00:00 364 accesări

338 de copii dintr-o mie au fost identificaţi cu inteligenţă superioară în urma testărilor realizate, în perioada mai - iunie 2010, de specialiştii voluntari ai Primului Centru de Inovaţie Didactică din Bucureşti, urmând ca aceştia să intre în etapa finală a testărilor de aptitudini, se arată într-un comunicat al IRSCA Gifted Education. Cei selecţionaţi vor fi beneficiarii primului Program de Inovaţie Didactică, un proiect menit să descopere şi dezvolte abilităţile şi inteligenţa copiilor, care se va derula doi ani printr-o Şcoala de Excelenţă ce va include metode şi tehnici de instruire diferenţiată. Centrul de Inovaţie Didactică funcţionează din resurse proprii şi cu voluntari specialişti din cadrul Asociaţiei IRSCA Gifted Education. O galerie de artă cu peste 30 de lucrări donate de artişti din întreaga lume pentru finanţarea primului centru pentru copii cu abilităţi înalte în România vor fi vândute pentru programul de educaţie pentru copiii cu inteligenţă superioară. Testarea a avut loc în perioada 15 mai - 15 iunie, o mie de copii cu vârste între 9 şi 12 ani fiind selecţionaţi pe baza criteriilor furnizate de asociaţie, a performanţelor anterioare obţinute de copil, cât şi a recomandărilor făcute de învăţători şi profesori din 23 de şcoli. În faza a doua a etapei de screening, eşantionul de 835 de copii - 390 de băieţi şi 445 de fete - a participat la un test de abilităţi cognitive, etalonat şi validat pe populaţia României. Proiectul a fost demarat în Sectorul 6 de IRSCA Gifted Education în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Sector 6, Bucureşti. În urma rezultatelor obţinute, 40% (338 de copii din 835 testaţi) dintre copiii testaţi au obţinut scoruri ce îi clasează în primii 5% dintre copiii de vârsta lor (intelect de nivel superior); 23% (195 de copii din 835) dintre copiii testaţi în primii 10% dintre copii din aceeaşi categorie de vârstă (capacitate intelectuală peste medie). Distribuţia pe gen arată o uşoară diferenţiere în favoarea fetelor - 184 de fete şi 154 de băieţi s-au clasat în primii 5%; 107 fete şi 88 băieţi s-au clasat în primii 10% dintre copiii din aceeaşi categorie de vârstă.

Taguri articol


12