Copiii imigranţilor au rezultate slabe la şcoală

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Copiii imigranţilor au rezultate slabe la şcoală

Monden 28 Iunie 2008 / 00:00 500 accesări

Un document al Comisiei Europene subliniază îngrijorările privind segregarea copiilor imigranţilor şi rezultatele slabe pe care le au aceştia la şcoală şi solicită o discuţie pe tema modificării legislaţiei în domeniu, relatează publicaţia electronică EUObserver. Comisia va trata problema educaţiei copiilor familiilor de imigranţi în cadrul unui document consultativ, care va fi inclus într-un pachet privind probleme sociale, care urmează a fi adoptat la 2 iulie. “Există dovezi clare şi consistente că elevii imigranţi au un nivel mai redus de cunoştinţe decît colegii lor în domenii precum ştiinţele, matematica şi lectura”, se arată în analiza Comisiei Europene.

Raportul evidenţiază tendinţa de segregare în şcoli, mai ales pe linia socio-economică. Acest lucru se traduce prin dorinţa părinţilor cu venituri peste medie de a nu opta pentru şcoli în care există un număr mare de copii imigranţi, aşa cum se întîmplă în Marea Britanie şi Olanda. “Copii imigranţi sînt deseori concentraţi în şcoli care sînt segregate de facto şi au un nivel calitativ redus, reflectat de tendinţa profesorilor de a refuza posturile”, se arată în studiu. Segregarea poate fi observată şi în interiorul şcolilor, acolo unde un număr disproporţionat de copii imigranţi este inclus în clasele cu capacitate redusă, care arată nivelul redus de cunoştinţe sau problemele de limbaj. Studiul arată incidenţa crescută a abandonului şcolar în rîndul studenţilor care provin din familiile de imigranţi, ceea ce afectează integrarea acestora în comunitate. “Vorbim de o integrare care le-ar permite să cunoască, să progreseze şi să devină independenţi. Nu trebuie să însemne pierderea identităţii ci participarea pe bază de egalitate”, a declarat comisarul european pentru Educaţie, Jan Figel.

Documentul elaborat de Comisie evidenţiază faptul că, deşi responsabilitatea politicii educaţionale revine statelor membre, provocările pe care aceasta le ridică sînt extinse la nivelul UE. Statistica Organizaţiei pentru Dezvoltare şi Cooperare Economică arată că 10% din elevii cu vîrsta de 15 ani din statele vechi membre UE sînt fie născuţi în altă ţară, fie au ambii părinţi imigranţi.

Taguri articol


12