Copiii pot cere ajutor la numărul de telefon 0800 8 200 200

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Continuă campania Telefonul Copilului

Copiii pot cere ajutor la numărul de telefon 0800 8 200 200

Social 23 Octombrie 2006 / 00:00 986 accesări

Elevii vor putea afla din şcoli că au un număr de telefon şi un portal unde pot să reclame orice formă de abuz la care sînt supuşi, aceasta fiind o nouă campanie de promovare a Telefonului Copilului, iniţiată de Asociaţia Liniei Verzi pentru Protecţia Copilului. Telefonul copilului, cu numărul de apel 0800 8 200 200, a fost înfiinţat în 2001. Pînă în prezent au fost primite aproape 1,5 milioane de apeluri, principalele servicii oferite fiind consilierea cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor şi îndrumarea către instituţiile abilitate să acorde asistenţa necesară. Cei mai mulţi apelanţi ai acestui număr au solicitat sprijin material (5.698), informaţii despre adopţie (2.744) sau asistenţă maternală (2.536) sau au reclamat abuzuri săvîrşite asupra copiilor (1.063). Potrivit directorului executiv de la Asociaţia Linia Verde pentru Protecţia Copilului, Cătălina Florea, pentru fiecare caz semnalat la acest număr de telefon este anunţată Direcţia pentru protecţia copilului responsabilă, asociaţia monitorizînd apoi cum se rezolvă problema. Cele mai multe cazuri de abuz semnalate se referă la molestarea fizică, cerşetorie şi neglijenţă. “Pînă acum, cei mai mulţi apelanţi au fost adulţii care solicitau informaţii despre procedura de adopţie internă sau despre asistenţa maternală, scopul campaniei lansate vineri fiind tocmai stimularea copiilor pentru a folosi acest serviciu creat special pentru ei”, a mai spus Cătălina Florea. "Avem mulţi adulţi care sună, dar aş vrea să văd mai mulţi copii", a declarat Baroana Emma Nicholson, prezentă la lansarea campaniei, ea exprimîndu-şi opinia că numărul apelurilor este "dramatic". Potrivit iniţiatorilor, continuarea acestui proiect a fost generată de faptul că a crescut numărul de apeluri şi a cazurilor de încălcare a drepturilor copilului, dar şi din cauză că s-a constatat o accentuare a gradului de complexitate a problemelor semnalate de părinţi prin intermediul Telefonului Copilului. Serviciul telefonic poate fi apelat în orice zi a săptămînii între orele 8 - 20, iar pe portalul www.telefonulcopilului.ro, cei mici vor avea la dispoziţie un forum comun pe care să poată discuta cu ceilalţi copii, precum şi un forum privat pentru cei care vor dori să semnaleze anumite probleme cu care se confruntă

Taguri articol


12