Modernizarea Coridorului de Transport Paneuropean IV ar putea fi finalizată în 2014, urmînd ca licitaţia pentru selectarea constructorului pentru tronsonul Braşov-Simeria să aibă loc la sfîrşitul anului viitor, valoarea lucrărilor fiind estimată la 3,3 miliarde de lei. „În 2014, s-ar putea să fie funcţional Coridorul IV şi am vorbit cu consultantul să începem lucrările din mai multe puncte, pentru că va fi o lucrare cu antreprenor general”, a declarat, ieri, subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Constantin Axinia. El a spus că pentru tronsonul Braşov-Simeria se va construi o linie nouă, care va traversa Carpaţii Meridionali prin cinci tunele, separate, pentru fiecare fir de circulaţie. Acest nou traseu a fost ales pentru a putea asigura viteza de 160 kilometri pe oră la trenurile de călători şi 120 kilometri la trenurile de marfă, condiţie impusă de Uniunea Europeană. „Dacă s-ar fi ales vechiul traseu, acolo puteam asigura viteze de 110-120 kilometri pe oră, lucru care nu a fost acceptat de UE”, a spus Axinia. Din suma totală a proiectului, trei miliarde de lei vor fi asigurate de statul român, iar 300 milioane lei vor proveni de la Uniunea Europeană. În prezent, pe Coridorul IV au fost finalizate lucrările pe porţiunea Bucureşti-Câmpina şi se află în construcţie tronsonul Braşov-Câmpina şi Bucureşti-Constanţa. Axinia a mai spus că, pentru noul traseu, nu vor exista foarte multe exproprieri, pentru că, în mare parte, acesta va traversa munţii. Subsecretarul de stat a participat la o dezbatere a propunerii Comisiei Europene privind un nou regulament referitor la coridoarele europene pentru transportul feroviar de marfă. Iniţiativa urmăreşte îmbunătăţirea transportului feroviar internaţional de marfă în Europa, urmînd ca, în octombrie, propunerea să fie dezbătută în Parlamentul European. Comisia Europeană propune crearea unor coridoare transeuropene în cadrul cărora să se acorde prioritate anumitor tipuri de transporturi de marfă, atît în termeni de alocare a traseelor, cît şi de gestionare a traficului. Coridoarele vor fi propuse de comun acord de către statele membre şi administratorii de infrastructură şi vor fi validate de CE. Pentru fiecare coridor, regulile de prioritate şi tipurile de transport de marfă vor fi definite de un organ de guvernanţă, compus din administratorii de infrastructură de pe traseul coridorului, în România acesta fiind CFR SA. În România, s-a stabilit Coridorul IV, pe traseul Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa. Raportorul Comitetului Economic şi Social European, Dumitru Fornea, a declarat că acest coridor ar putea beneficia de fonduri, „dar nu neapărat de la UE, ci de la Guvern”.