O veste excelentă pentru iubitorii de frumos de la malul mării: Clubul Doors organizează, sâmbătă, de la ora 21.30, o seară deosebită, intitulată... “Jazz and poetry”. Repertoriul va fi alcătuit din piese celebre de jazz, într-un melanj de swing şi latino cu etno balcanic, în interpretarea unor artişti autohtoni cunoscuţi, precum Corneliu Stroe (percuţie), Liviu Mărculescu (trombon), Giani Amarandei (saxofon şi bass) şi Elena Gatcin (pian şi voce). Evenimentul coincide cu prima reprezentaţie scenică a acestei formule de excepţie ce se pregăteşte pentru marile scene ale genului, din ţară şi din Europa. Va recita cunoscutul artist constănţean, directorul Radio Neptun, Gigi Căpăţână, pe versurile a doi poeţi care au îndrăgit jazz-ul: Nichita Stănescu şi americanul Carl Sandburg. În preambulul acestui eveniment inedit, am realizat un scurt interviu cu constănţeanul Corneliu Stroe, pe marginea noului său proiect muzical:
Reporter (Rep.): Dovediţi o energie molipsitoare, aţi depăşit uşor problemele medicale?
Corneliu Stroe (C.S.): Mi-am revenit foarte bine, n-a fost un infarct puternic. Acum sunt pe regim, medicaţie şi „dau” cu swing-ul mai uşor, mişcarea chiar îmi este recomandată. Nu e timp de stat: dacă îmi ia cineva toba, îmi ia viaţa!
Rep.: Care este povestea acestei noi colaborări?
C.S.: Cu Liviu Mărculescu mă cunosc de o viaţă, am cântat împreună la festivaluri, la fel şi cu Giani Amarandei. Am găsit-o, din generaţia nouă, şi pe foarte talentata Elena Gatcin. Încercăm un melanj între latino şi balcano, ceva foarte interesant. Avem foarte multe piese latino, samba rumba, foarte fierbinţi şi ritmate, dar şi swing-uri, pe care le amestecăm puţin cu tente balcanice. Demarăm un proiect nou - o combinaţie care nu prea s-a făcut între aceste două repere stilistice muzicale - pe care îl vom prezenta, în curând, şi la cele mai cunoscute emisiuni TV autohtone de jazz. Prima reprezentaţie în această formulă va avea loc în Club Doors. Vom continua cu show-uri în Bucureşti, Ardeal sau Banat, peste tot unde sunt cluburi mari, cu public ce iubeşte genul muzical.
Rep.: Această combinaţie stilistică pare mai degrabă adaptată scenelor din afară
C.S.: Am prea multe legături la festivalurile de jazz şi vreau să revin în circuit. Aşa cum, în urmă cu doi ani, am fost în Portugalia, cu formula aromână, alături de Stelu Enache, acum pregătesc un nou melanj pentru Europa, între spiritul latin şi cel balcanic. Într-adevăr, formula aceasta a fost gândită mai mult pentru scenele din afară, acolo sunt şi banii. Acum, pe criza asta, în România, artiştii sunt foarte prost plătiţi.
Rep.: Ce alte colaborări menţineţi concomitent cu acest proiect?
C.S.: În paralel, merg împreună cu Foxy Lady Band şi mă pregătesc să plec cu Stelu Enache şi Ovidiu Lipan Ţăndărică, în perioada 1-7 iunie, în Albania şi Macedonia, la două mari festivaluri.
Rep.: Cu ce probleme se confruntă constănţenii care iubesc jazz-ul?
C.S.: În momentul în care nu sunt concerte, iar cluburile nu aleg decât trupe de distracţie sau de top, publicul constănţean nu se mai cultivă. Nu este bine să se facă de toate şi nimic ca lumea: localurile ar trebui să se canalizeze pe un anumit segment de public. În oraş sunt cluburi de rock, de latino, dar niciunul pe care să scrie “Jazz” sau “Blues”, cum sunt în Sibiu, Sighişoara ori Făgăraş, care au un succes teribil. Trebuie să revigorăm mişcarea muzicală aici!