Anul, viitor utilizatorii vor accesa internetul cu precădere de pe dispozitive mobile, care vor deține o pondere de 75%, potrivit raportului Zenith Mobile Advertising Forecasts.
Rata de utilizare a internetului mobil a crescut de la 40% în 2012 la 68% în 2016 și va ajunge la 79% în 2018, arată un comunicat al agenției de comuncare media Zenith Romania.
Țările cu cel mai ridicat nivel al consumului de internet mobil sunt în Europa de Vest, Asia și America de Nord. În Spania mobilul va deține în acest an o cotă de 85% din utilizarea internetului, Hong Kong plasându-se pe locul al doilea (79%) iar China pe locul al treilea (76%). Urmează SUA (74%) și Italia și India, cu 73%,
Creșterea utilizării internetului mobil este determinată de rapiditatea răspândirii dispozitivelor mobile: în 2012 doar 23% din consumatorii de pe cele 60 de piețe vizate de raportul Zenith aveau un smartphone, și doar 4% aveau o tabletă. În 2016 smatphone-ul a atins 56% și va urca la 63% pînă în 2018.
Zenith estimează că publicitatea pe mobil va depăși publicitatea pe desktop în 2017, iar cota sa din totalul consumului de publicitate pe internet la nivel global va crește de la 44% în acest an până la 52%. Până în 2018 cota va crește la 60%, iar cheltuielile de publicitate în zona dispozitivelor mobile vor totaliza 134 miliarde dolari, mai mult decât consumul de publicitate cumulat din print, cinema și publicitate outdoor.