COTAR a început războiul împotriva rent-a-car, BlaBlaCar ş.a. Vezi de ce

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

COTAR a început războiul împotriva rent-a-car, BlaBlaCar ş.a. Vezi de ce

Economie 18 Mai 2018 / 17:37 1374 accesări

Orice tip de transport care nu este înregimentat în lege poate fi considerat neautorizat. Ştim asta. Ce nu ştim este că transportatorii, mai precis Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), au pornit un adevărat război împotriva acestor modalităţi alternative, dacă putem spune aşa, de transport. Printre ele se numără şi rent-a-car sau orice tip de curse regulate sau ocazionale, fe genul bla-bla car etc. Activitatea neautorizată şi nelicenţiată din domeniul transporturilor rutiere de persoane (taxi, rent-a-car şi curse regulate sau ocazionale) trebuie eradicată, întrucât periclitează atât activitatea firmelor care respectă legislaţia în vigoare, cât şi viaţa persoanelor ce folosesc acest tip de servicii, susţine COTAR, într-un comunicat de presă transmis vineri Agerpres. „Concurenţa neloială fură încă pe atât de la bugetul statului. COTAR aşteaptă revenirea la o situaţie de normalitate, prin ordonanţă de urgenţă. Peste 110.000 de transportatori rutieri de persoane, în regim de taxi şi prin curse regulate, din România, aşteaptă materializarea acestei OUG promise de trei ani, pentru scoaterea în afara legii a celor care fac transport neautorizat şi nelicenţiat, periclitând atât activitatea firmelor care respectă legislaţia în vigoare, cât şi viaţa persoanelor care folosesc transportul rutier. Toţi aceşti transportatori sunt pirataţi zi de zi de cei care fac concurenţă neloială şi fraudă fiscală. Aşteptăm acum, după discuţiile începute cu dl. ministru Lucian Şova încă din luna februarie 2018, continuate în cadrul întâlnirilor ocazionale, la diferite reviste de specialitate, să se dea ordonanţă de urgenţă, exact cum a fost promisă, astfel încât să fie eliminată pirateria de orice fel", a declarat Andrei Gafiţa, vicepreşedinte COTAR.

Transportatorii precizează, totodată, că vicepremierul Paul Stănescu şi ministru al Dezvoltării Regionale a fost de acord cu respectiva ordonanţă, "care ar da posibilitatea organelor abilitate ale statului să poată aplica legea în mod unitar, astfel încât să fie eradicată activitatea neautorizată şi nelicenţiată din domeniul transporturilor rutiere de persoane - de taxi, rent a car şi prin curse regulate sau ocazionale". "Domnul vicepremier Paul Stănescu a înţeles că această OUG va diminua pirateria şi activitatea tuturor firmelor care fac transporturi neautorizate, ascunzându-se în spatele unor platforme digitale. În acelaşi timp, trebuie să se ţină cont şi de Curtea Europeană de Justiţie, a cărei decizie arată că activităţile gen UBER sunt de transport persoane, nu de platformă digitală. Până în momentul de faţă, acestei OUG se pare că i se opune doar ministrul Transporturilor, cel care a introdus în legea 38/2003, în anul 2015, sintagma 'în mod repetat', dând liber la aceste activităţi ilegale. Îi amintim domnului ministru Lucian Şova că transportatorii autorizaţi sunt obligaţi să aibă case fiscale pe fiecare maşină în parte şi să respecte Codul Fiscal, în timp ce firmelor care fac concurenţă neloială nu li se cer aceste lucruri şi nici nu suportă consecinţele nerespectării legii. În Codul Fiscal nu scrie că, printr-o aplicaţie oarecare, prin tarife dinamice în funcţie de trafic şi aglomeraţie, oricine poate încasa bani sau contoriza o 'cursă' din punctul A în punctul B fără să respecte legislaţia”, atenţionează reprezentantul COTAR, potrivit aceleiaşi surse.

La rândul său, Nicolae Truşcă, vicepreşedinte al Camerei Taximetriştilor din Bucureşti, afirmă că membrii COTAR, dar şi cei care nu sunt membri au oprit aparatele de la aeroport, în semn de protest faţă de ministrul Transporturilor. "Ne-a promis, acum o lună şi jumătate, că va da acea ordonanţă de urgenţă, dar nu a mai făcut nimic şi nici nu mai avem încredere în ceea ce a promis, după ce a declarat că nu-şi asumă această modificare şi cere Primăriei Capitalei să solicite ordonanţa de urgenţă. Noi am depus şi cerere pentru protest în faţa Ministerului Transporturilor, săptămâna viitoare. Aşteptăm aprobarea, iar taxiurile nu vor mai face curse de la Aeroportul Henri Coandă, până când nu se vor elimina activităţile neautorizate de transport persoane din incinta aeroportului. Este inadmisibil că piraţii să fie în continuare încurajaţi prin lege, iar negocierile să fie blocate de fiecare dată', susţine Truşcă.

COTAR notează că "Primăria Capitalei a răspuns cu promptitudine solicitărilor noastre care exprimă cerinţele tuturor asociaţiilor taximetriştilor licenţiaţi: eliminarea concurenţei neloiale, practicate de cei ce oferă servicii ilegale de taximetrie". Confederaţia susţine că noul Regulament privind desfăşurarea activităţilor de taxi pe raza municipiului Bucureşti este blocat din cauza neadoptării ordonanţei de urgenţă. "Noi nu cerem bani de la stat, nu cerem subvenţii şi avantaje, cerem doar să ni se respecte dreptul la a ne desfăşura activitatea, fără concurenţă neloială din partea celor care nu respectă prevederile legale, dar care sunt protejaţi în România şi au ajuns să ne depăşească numeric pe noi, cei care respectăm legislaţia în vigoare. Noi nu cerem să cadă Guvernul, nu vrem să schimbăm guverne în această ţară, ci să avem un Guvern stabil care să înţeleagă pericolul reprezentat de piraţii din Transporturi. Ce ar înseamnă dacă toate firmele de transport şi taximetrie, care actualmente respectă legea, nu ar mai plăti taxe şi impozite la stat? În acest moment, faptul că piraţii din piaţă ne-au depăşit numeric ne aduce în pragul falimentului", avertizează transportatorii.



12