Creaţii haute-couture de 900.000 de euro, prezentate la Mamaia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Sîmbătă seară

Creaţii haute-couture de 900.000 de euro, prezentate la Mamaia

Monden 18 Iulie 2008 / 00:00 644 accesări

Rochii de vis, materiale preţioase, bijuterii şi accesorii dintre cele mai sofisticate, fotomodele, muzică şi divertisment, prezentate pe un podium de 500 de metri, amenajat în Piaţa Cazinoului din Mamaia, sînt doar cîteva din „ingredientele” celei mai mari parade a modei în aer liber din România, care va avea loc sîmbătă, începînd cu ora 21.30. La eveniment sînt aşteptate numeroase personalităţi atît din lumea mondenă, cît şi din viaţa politică. Organizarea la Mamaia a unui astfel eveniment de prestigiu a fost posibilă datorită contribuţiei financiare a Primăriei Municipiului Constanţa, precum şi a sprijinului financiar din partea sponsorilor: societatea electrică Enel şi Grupul Italian Cefin, Main Sponsor, Banca IntesaSanPaolo (sponsor platinum), societatea de resurse umane Humangest, societatea de certificări R.I.N.A România şi societatea de brokeraj în asigurări I.R.I.B., în calitate de gold sponsor. Amenajarea deosebit de complexă a acestui eveniment, ale cărui costuri sînt estimate la 400.000 de euro, are un necesar de energie electrică asigurat de către sponsorul principal Enel, prezent la manifestare cu aparatură specializată, pentru a garanta desfăşurarea perfectă a evenimentului.

În conţinut şi concept, spectacolul Moda e Musica sotto le Stelle este un omagiu adus Romei, cu o trimitere evidentă la locaţia din capitala Italiei, Piaţa Spania, o locaţie somptuoasă pe măsura prezentării unor articole vestimentare haute-couture. Spectacolul din Piaţa Cazinoului din Mamaia va fi regizat de Alessandro Mazzini, care va adapta prezentarea la caracteristicile acestei locaţii. Publicul va putea admira colecţiile a şase creatori de modă italieni: Giovanni Cavagna, Gianni Calignano, Marella Ferrera, Fausto Sarli, Renato Balestra, Farhad Re, împreună cu colecţia unei tinere stiliste românce, deosebit de apreciate, Mihaela Drafta. Articolele vestimentare prezentate în cadrul celor şase colecţii sînt evaluate la 900.000 de euro.

Piaţa Cazinoului, transformată în locaţia perfectă

În concordanţă cu exigenţele impuse de un astfel de eveniment, regizorul Alessandro Mazzini, de numele căruia se leagă prezentările de modă originale din Piaţa Spania de la Roma sau Oscarul Modei de la Taormina, a decis o amplasare scenografică ce tocmai prin simplitate să aibă un impact vizual puternic şi acordînd atenţie specială folosirii luminii şi sunetului. Se vor folosi videoproiectoare de 8.000 de ansilumeni D.LP. pentru a crea un zid de imagini. Pe ecrane imense, precum şi pe ledurile centrale, vor fi proiectate secvenţe de imagini de înaltă rezoluţie, ce vor ilustra conceptul evenimentului şi al fiecărui moment în parte, într-un crescendo de compoziţii individuale. Scenografia va îmbina materiale tehnologice extrem de diferite, plexiglas, oţel şi materiale care refectă lumina pentru conturarea unui mediu avangardist. Fiecare prezentare de modă a celor şase creatori va fi prefaţată de un videoclip de un minut şi 30 de secunde, care va trece în revistă, prin imagini, momentele istorice care au contribuit la faima şi importanţa de necontestat a respectivei case de modă. Apoi, va urma prezentarea alcătuită din 12 elemente de vestimentaţie reprezentative pentru fiecare casă de modă. Cele 30 de fotomodele, între care 29 de românce, vor fi, la final, însoţite de designeri. Spectacolul care alternează prezentarea de modă cu momente muzicale şi artistice va fi vizibil pentru tot publicul, chiar dacă va exista o zonă rezervată pentru cei 300 de invitaţi speciali.

Cea de-a treia ediţie a acestei manifestări îşi propune nu numai să pună în valoare tradiţia şi bogăţia modei made in Italy, dar şi să atragă atenţia asupra capacităţii de organizare şi de cazare de care dispune staţiunea Mamaia. Un astfel de eveniment reprezintă o oportunitate de a prezenta publicului larg tendinţe şi colecţii de modă, favorizează iniţierea schimburilor comerciale între casele de modă haute-couture şi cumpărătorii români.



12