Adunarea generală extraordinară a acţionarilor (AGEA) societăţii Mamaia SA, acţionar majoritar al societăţii Telegondola Mamaia, a aprobat contractarea, de către Telegondola Mamaia, a unui credit de circa trei milioane euro. Societatea Telegondola Mamaia SRL gestionează proiectul telegondolei din Mamaia şi este rezultatul unui parteneriat între societatea Mamaia SA şi Primăria municipiului Constanţa. Valoarea totală a investiţiei reprezentate de telegondola din Mamaia a fost de 3,5 milioane euro, din care 1,5 milioane euro sînt suportate de Primăria Constanţa. Plata proiectului se face în rate, pe o perioadă de cinci ani. Furnizorul întregului echipament este firma Doppelmayr din Austria, unul dintre cei mai importanţi fabricanţi de teleferice din lume. Antreprenorul general al construcţiei este Dunărea SA, iar proiectantul general, SC Arprocon Noustil SRL Constanţa.
Telegondola din Mamaia a fost inaugurată pe 16 iulie 2004 şi are un traseu de 2,2 km pe promenada staţiunii Mamaia, la o înălţime de 50 metri, cu urcare şi coborîre la nivelul solului. Viteza de deplasare este de cinci metri pe secundă, întregul traseu fiind parcurs în şapte minute. Punctele terminus ale traseului sînt cazinoul şi hotelul Perla, traseul fiind asigurat de 49 de cabine, cu o capacitate de opt persoane fiecare şi cu un interval de succedare de 30 de secunde. Pe timpul sezonului estival, programul de funcţionare al telecabinei este non-stop. Societatea Telegondola Mamaia SRL a înregistrat, în 2005, un profit net de 790.486 lei şi o cifră de afaceri de 2,71 milioane lei. Directorul SC „Telegondola” SA, Marian Ştefan, a declarat că obiectivul turistic a fost construit prin contractarea unui leasing, care acum va fi transformat în credit bancar. Practic, cele trei milioane de euro care vor fi luate de firmă prin creditul financiar, vor fi utilizate pentru lichidarea acestui leasing. „Prin lichidarea leasingului, Telegondola va cîştiga peste 300 de mii de euro. În loc să returnăm o dobîndă de 15% la leasing, vom plăti o dobîndă bancară de pînă la 7%”, a precizat Marian Ştefan.
Compania turistică şi de leasing imobiliar Mamaia SA, listată la Rasdaq, a înregistrat, după primele nouă luni ale anului 2006, un profit net de 2,29 milioane lei (aproape 650.000 euro) şi o cifră de afaceri de 7,62 milioane lei (2,16 milioane euro), potrivit unui comunicat al companiei. În primele nouă luni ale anului precedent, 2005, Mamaia SA a avut un profit de 2,51 milioane lei (708.107 euro) şi o cifră de afaceri de 8,42 milioane lei (2,37 milioane euro).