Primăria Eforie a organizat, ieri, o conferinţă de presă în cadrul căreia a fost prezentat modul în care se derulează proiectul iniţiat de administraţia locală privind creşterea interoperabilităţii sistemelor informatice în cadrul Primăriei, ce are ca scop creşterea productivităţii şi calităţii serviciilor administraţiei locale din Regiunea de Dezvoltare Sud-Est, prin implementarea de sisteme TIC. Acest sistem va asigura accesul direct şi instantaneu la informaţii mereu actualizate, va crea noi canale de acces şi comunicare pentru cetăţeni şi va asigura reducerea blocajelor la ghişeu în cadrul Primăriei Eforie. Grupul ţintă al proiectului este reprezentat de cetăţenii oraşului şi de cei aprox. 700 de agenţi economici care îşi desfăşoară activitatea în Eforie. „Vom achiziţiona calculatoare şi softul necesar pentru a crea terminale pe care oamenii vor putea să le acceseze, atât din puncte dinainte stabilite pe raza oraşului Eforie, info-chioşcuri, unul în Eforie Sud şi unul în Eforie Nord, cât şi de fiecare utilizator de internet de acasă”, a declarat primarul din Eforie, Ovidiu Brăiloiu. Proiectul Primăriei Eforie se derulează prin Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE) 2007 - 2013, Axa Prioritară III „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru Sectoarele Privat şi Public”, Domeniul de Intervenţie 2 „Dezvoltarea şi Creşterea Eficienţei Serviciilor Publice Electronice” şi Operaţiunea 2 „Implementarea de sisteme TIC în scopul creşterii interoperabilităţii sistemelor informatice şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar”. Valoarea proiectului este de 2.427.957 lei, din care Consiliul Local contribuie cu 2%, însemnând 40.807,00 lei, şi achită şi suma de 7.025,21 lei reprezentând cheltuielile neeligibile şi 380.631,79 lei, valoarea TVA-ului. Prin noul sistem se vor înfiinţa şase servicii electronice noi, care vor fi introduse pe site-ul Primăriei Eforie.