Românii se așteaptă la o creștere a veniturilor, în contextul evoluției bune a economiei, însă nivelul redus al lor, suficient în multe cazuri doar pentru a acoperi necesitățile zilnice, ține la o rată scăzută dorința de a cheltui, potrivit studiului GfK „Climatul de Consum“ - „Creșterea economică are un efect pozitiv asupra așteptărilor cetățenilor în ceea ce privește veniturile. În septembrie, indicatorul corespunzător a crescut cu 2,8 puncte, până la 21,3 puncte, comparativ cu iunie, însă, comparat cu aceeași lună a anului trecut, creșterea este relativ mare, cu 16 puncte“. La nivelul Uniunii Europene, climatul de consum a scăzut cu jumătate de punct, ajungând la 10,3 în septembrie - „Starea de spirit a consumatorilor europeni a fost influențată de crizele cu care s-a confruntat UE, respectiv evenimentele din Grecia, crizele și războaiele din Orientul Apropiat și Orientul Mijlociu și problema refugiaților“.
Citește și: