Criza economică stimulează piaţa cadourilor virtuale, pe Internet

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Criza economică stimulează piaţa cadourilor virtuale, pe Internet

Monden 01 Decembrie 2008 / 00:00 481 accesări

Criza economică mondială determină companiile să schimbe politica de daruri promoţionale, astfel că, în locul celor tradiţionale, Dell, eBay şi Sephora, de pildă, prezintă cadouri virtuale, pe reţelele de socializare de pe Internet. Cadourile virtuale, din ce în ce mai utilizate în preajma sărbătorilor de iarnă, apar sub forma unor mici imagini afişate pe pagina profilului de utilizator. Reţeaua Facebook a generat, pe 27 noiembrie, peste 30.000 de astfel de cadouri, cifră care va creşte considerabil, susţin reprezentanţii reţelei de socializare. Fiecare dintre cadourile oferite de companii face parte din campanii mult mai ample de comunicare găzduite de reţeaua socială, care includ reclame, cărţi poştale electronice, dar şi comunităţi de fani. Promoţia de pe Facebook are rolul de a populariza numele brandurilor şi, nu în ultimul rînd, de a influenţa deciziile din zona de retail.

Cele mai multe dintre cadourile virtuale sînt oferite gratuit, însă există şi o categorie pentru care beneficiarii trebuie să achite un dolar, la achiziţionarea produsului. De la lansarea magazinului de cadouri Facebook, în februarie 2007, au fost oferite peste 60 de milioane de cadouri virtuale, atît gratuit, cît şi contra cost. Specialiştii din domeniu estimează că piaţa cadourilor virtuale de pe Facebook se ridică la 35 de milioane de dolari. Spre deosebire de piaţa reală de retail, unde aproape 40% din vînzări sînt înregistrate în ultimele opt săptămîni ale anului, cadourile virtuale Facebook au căutare pe tot parcursul anului.

Taguri articol


12