Potrivit reprezentantului Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, transportul maritim de mărfuri vrac este tot mai afectat de căderea burselor, cauzată de criza financiară mondială, iar unele companii de shipping au intrat în faliment. Semnale de îngrijorare au apărut încă de la sfîrşitul verii, cînd au picat bursele de transport şi piaţa transportului. „Segmentul de mărfuri generale şi cel de mărfuri vrac este, practic, la pămînt. Dacă firmele care deţin contracte stabile pe perioade mai lungi încă mai rezistă problemelor financiare, cele care urmăreau doar segmentul de navluri spot au început să nu mai poată opera. Prin urmare, s-a început tragerea pe dreapta a navelor şi conservarea lor”, a declarat Adrian Mihălcioiu. Cu navele puse „la păstrat”, nici situaţia navigatorilor nu este mai bună. Marinarii români, a 12-a parte din forţa de muncă internaţională, au început deja să se întrebe ce le va aduce ziua de mîine. În plus, au început să apară primele echipaje care nu şi-au mai primit salariile pe o perioadă mai mare de o lună. În prezent, în România sînt autorizate 118 agenţii de crewing, iar 20 de companii de shipping au reprezentanţe şi în ţara noastră. „Majoritatea sînt în criză. Probleme sînt şi la construcţiile de nave noi, unde s-au dat comenzi care nu mai pot fi plătite”, a mai afirmat reprezentantul ITF în România.