Criza financiară afectează festivalurile de muzică

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Criza financiară afectează festivalurile de muzică

Monden 10 Iunie 2009 / 00:00 334 accesări

Trupele şi artiştii importanţi sînt îngrijoraţi de faptul cã, anul acesta, evenimentele muzicale nu vor vinde bilete, nici mãcar cele de anvergurã. Dacã pentru festivalul britanic de la Glastonbury s-au vîndut, deja, toate biletele, Europa de Est este vizibil afectatã de recesiunea economicã. Organizatorii B’estFest din România sau Sziget din Ungaria se tem cã nu vor vinde toate biletele. Spre exemplu, pentru evenimentul din ţara vecinã, sponsorii se retrag. Pentru a combate o eventualã situaţie dificilã, s-a apelat la discounturi. Astfel, dacã aduci 45 de persoane la festival, beneficiezi de o reducere de abonament pînã la jumãtate din preţul iniţial. Totuşi, organizatorii importanţi de festivaluri din Europa se tem cã echilibrul dintre preţ şi valoare este un obiectiv dificil de realizat în acest an. De acest lucru este sigur Christof Huber, secretarul general al Yourope.

Una dintre puţinele speranţe o reprezintã faptul cã turiştii din ţãrile occidentale pot fi atraşi de preţurile relativ reduse din Europa de Est, faţã de festivalurile din ţãrile lor de origine. Pe acest lucru se bazeazã cel mai mult organizatorii Sziget, care considerã cã un abonament de şase zile pentru festivalul care va avea loc pe o insulã din Budapesta este mai accesibil pentru un cetãţean german. Acesta ar fi atras de vacanţa care îl costã 180 de euro, raportat la salariul mediu din Germania, care este de 2.140 de euro. Situaţia ar fi mai favorabilã germanului, decît maghiarului, care beneficiazã de un salariu mediu de 475 de euro.

Pentru ca organizatorii sã se confrunte cu o situaţie şi mai complicatã, costurile de producţie ale unui festival cresc considerabil, fapt datorat deprecierii continue a monedei naţionale. Acest lucru determinã şi creşterea onorariilor care trebuie acordate artiştilor strãini, numai anul acesta poate ajunge la un milion de dolari, cu 20% mai mult faţã de anul trecut.

B’estFest-ul românesc are o situaţie şi mai grea. Dacã organizatorii sperau sã realizeze, anul acesta, suficiente venituri pentru a-şi acoperi cheltuielile, acum ei se aşteaptã sã obţinã profit tocmai în... 2011. Pentru a treia ediţie a festivalului, organizatorii de la Emagic au dezbãtut o singurã soluţie, aceea de a mãri puţin preţurile, însã au renunţat repede la idee din cauza faptului cã cea mai mare parte a publicului va fi din România şi nu va primi cu bucurie o asemenea veste.

Unul dintre cele mai importante evenimente muzicale din România, B’estFest, se va desfãşura în perioada 1-5 iulie, în capitalã. Pentru festivalul organizat în aer liber, la Romexpo, s-a alocat un buget de 3,3 milioane de euro şi sînt aşteptaţi în jur de 70.000 de spectatori. Nume „grele” ale rock-ului internaţional vor concerta pe scenã, publicul avînd ocazia de a-i urmãri live pe The Killers, Motorhead, Franz Ferdinand, Santana sau Manowar.

Taguri articol


12