Criza financiară afectează publicaţiile de la Hollywood

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Criza financiară afectează publicaţiile de la Hollywood

Monden 02 Februarie 2009 / 00:00 480 accesări

“Daily Variety” şi “The Hollywood Reporter” se luptă, de peste 75 de ani, pentru supremaţia în rîndul publicaţiilor de film, dar recentele disponibilizări cauzate de criza financiară şi competiţia acerbă a blogurilor, ridică probleme publicaţiilor de profil. Publisherii revistelor declară că veniturile din publicitate s-au micşorat, chiar şi în timpul sezonului premiilor Oscar, cînd studiourile de film plătesc bine pentru a-şi promova filmele cu reclame în publicaţii. Mai mult, revistele se confruntă cu o competiţie crescută din partea blogurilor care furnizează informaţii şi bîrfe de la Hollywood în timp real, cum ar fi DeadlineHollywoodDaily.com, TheDailyBeast.com sau MovieCityNews.com.

Reprezentanţii Reed Business Information, divizie a Reed Elsevier Plc., publisherul publicaţiilor “Daily Variety” şi “Variety”, au declarat că, din cauza recesiunii economice, au fost nevoiţi să concedieze circa 30 de angajaţi ai celor două publicaţii. Săptămînalul “Variety” a fost lansat în 1905, în timp ce “Daily Variety” a debutat în 1933. “The Hollywood Reporter” a fost fondat în 1930 şi este editat de compania de cercetări Nielsen Co., care furnizează cercetări în domeniul marketingului şi a altor business-uri media, dar şi audienţe TV. Conform publisherului “Hollywood Reporter” Eric Mika, publicaţia a fost nevoită să renunţe la mai mulţi angajaţi, rămînînd în prezent cu circa 90, jumătate comparativ cu numărul angajaţilor de acum cinci ani.

Închiderea uneia dintre publicaţiile istorice ale Hollywood-ului, cunoscute pentru stilul diferit şi jargonul propriu, va duce la crearea unui gol în cultura cineamtografică. Cititul trendurilor rămîne un ritual zilnic pentru directorii de studiouri, producători, scenarişti, regizori şi actori. David Poland, editorul MovieCityNews, a precizat că, din punctul său de vedere, “The Hollywood Reporter” va trece exclusiv online, în timp ce “Daily Variety” va fi publicat de două ori pe săptămînă. Acesta a precizat că ambele au o istorie puternică în spate şi ar putea atrage venituri online din arhive. De altfel, pe perioada sărbătorilor, “The Hollywood Reporter” a avut, timp de 12 zile, doar versiunea online.

Şi cotidianul “Los Angeles Times”, aflat oficial, din decembrie anul trecut, în pragul falimentului, a anunţat reducerea a 300 de posturi, dintre care 70 ocupate de jurnalişti. Jurnalul, care se confruntă de cÎteva luni cu reducerea fondurilor obţinute din publicitate, va renunţa de asemenea la secţiunea dedicată Californiei, urmînd să păstreze numai paginile naţionale şi internaţionale. În prezent, după numeroasele concedieri făcute, echipa ziarului mai are doar 600 de angajaţi faţă de 1.200 cîţi avea în 2001. Cotidianul a mai demis, în octombrie, 10% dintre jurnaliştii angajaţi, iar în iulie îşi redusese numărul de pagini cu 14%. Fondat în 1881, “Los Angeles Times” avea în 2005 840.000 de cititori pe zi. Grupul din care face parte, “Tribune”, a fost cumpărat în 2007 de investitorul Sam Zell, pentru 13 miliarde de dolari, iar din decembrie se află sub protecţia legii falimentului, care permite orice fel de restructurări, pentru protejerea activelor creditorilor.

Taguri articol


12