Criza migranților „accidentează“ transportatorii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Criza migranților „accidentează“ transportatorii

Economie 19 Septembrie 2015 / 12:01 380 accesări

BLOCAJ GENERAL Reluarea controalelor la frontieră în mai multe țări din Europa, din cauza crizei migranților, provoacă îngrijorări în rândul transportatorilor, care se așteaptă la întârzieri și la creșterea costurilor, într-un context și așa tensionat. Practic, spațiul Schengen, care însemna un mod rapid, ieftin și ușor de a transporta bunuri peste graniță, dispare, iar transportatorii se confruntă iarăși cu celebrele cozi de la vamă, unde timpul de așteptare poate fi și de mai multe ore. La final, timpul pierdut înseamnă câștiguri mai mici, iar recuperarea lor se face prin majorarea prețurilor, măsură care ne afectează pe toți. „Înregistrăm întârzieri la toate camioanele noastre. Situația este similară pentru toți actorii din sector. În acest moment, sunt blocaje peste tot“, a declarat directorul de operațiuni al transportatorului german Allgaier Translog, Cora Bugenburg. Reintroducerea controalelor a început în urmă cu o săptămână, prima fiind Germania, care a decis să impună verificări la frontiera cu Austria, pentru a canaliza mai bine fluxul de migranți. Ulterior, Austria și Slovacia au introdus și ele controale la frontieră, iar Germania a extins operațiunile și la granițele sale cu Franța și Cehia. În consecință, începând de luni, au început să se formeze ambuteiaje semnificative în Germania și Austria. „În condițiile în care camioanele au întârzieri, nu sunt descărcate la timp și sunt mai puțin disponibile să preia noi încărcături, riscăm să înregistrăm o penurie de capacități, iar aceasta va duce la creșterea prețurilor“, atrage atenția Bugenburg.

PIERDERI URIAȘE Criza migranților apare într-un moment în care, în Europa, „capacitățile de transport sunt la nivelul adecvat, ca urmare a revenirii schimburilor comerciale pe continent“, explică directorul general al federației transportatorilor bavarezi, Sebastian Lechner. La rândul său, purtătorul de cuvânt al Federației olandeze a Societăților de Transport și Logistică, Renee Reijers, afirmă că, dacă ar fi reintroduse controalele la toate frontierele spațiului Schengen, societățile olandeze de transport rutier ar înregistra venituri mai mici cu 600 milioane euro pe an, pe baza unei întârzieri medii de o oră la fiecare punct de trecere a frontierei - „La nivel mai general, poziția concurențială a Europei este afectată, având în vedere că în SUA și China societățile de transport pot parcurge distanțe lungi fără controale, deci fără pierderi de timp sau costuri suplimentare“. În Uniunea Europeană, aproximativ trei sferturi din traficul de marfă se desfășoară prin intermediul rețelei rutiere, transportul feroviar fiind mult în urmă.



12