Ambarcaţiunile de agrement care nu respectă standardele impuse de Uniunea Europeană nu vor mai putea părăsi Portul Constanţa. De asemenea, echipamentele navale utilizate de operatorii portuari vor trebui înlocuite sau modernizate într-un timp relativ scurt şi asta pentru că la Autoritatea Navală Română (ANR) este în curs de înfiinţare Serviciul de Supraveghere Piaţă pentru echipamentele navale şi ambarcaţiunile de agrement. „Este un organism independent care va verifica dacă toate echipamentele navale şi ambarcaţiunile de agrement care intră pe piaţă respectă standardele europene. Cele care nu respectă cerinţele UE nu vor fi autorizate pentru comercializare şi utilizare”, a declarat directorul general al ANR, Paul Brânză. El a adăugat că reprezentanţii acestui serviciu vor aloca cel puţin 30% din timpul de lucru pentru verificarea ambarcaţiunilor existente. „Nu este suficient ca o ambarcaţiune să fie în stare de funcţionare pentru a primi certificatul de conformitate. Cele care nu respectă standardele europene nu vor mai primi acest certificat şi deci nu vor mai putea pleca în croazieră nici pe Dunăre, nici pe mare. Dacă scapă de controlul de la Constanţa, vor primi interdicţie în porturile străine”, a explicat Paul Brînză.
Potrivit directorului general al ANR, acest serviciu a fost înfiinţat conform cerinţelor UE care prevăd organizarea şi funcţionarea lui cu cel puţin şase luni înainte de integrare. Serviciul de supraveghere va avea în componenţă opt persoane care trebuie să fie absolvente ale Universităţii Maritime Constanţa sau Academiei Navale „Mircea cel Bătrîn” şi care deţin brevete superioare, absolvenţi ai Facultăţii de Construcţii Nave sau ai Facultăţii Tehnologiei de Construcţii Maşini. După constituirea echipei, toţi vor beneficia de instruire specială în ţară şi străinătate. „Consiliul de Administraţie a hotărît înfiinţarea Serviciului de Supraveghere Piaţă pentru echipamentele navale şi ambarcaţiunile de agrement prin modificarea organigramei instituţiei în data de 30 iunie, noua structură fiind în prezent la mapa ministrului Transporturilor, spre aprobare. Angajaţii acestui serviciu vor aplica aceleaşi metode de lucru ca în Uniunea Europeană”, a spus directorul general al ANR, Paul Brânză.