Respectînd o tradiţie care durează de mai bine de 25 de ani în baletul constănţean şi care se referă la participarea anuală în turneul de iarnă din Germania, artiştii Companiei de Balet a Teatrului Naţional de Operă şi Balet “Oleg Danovski“ au încîntat, din nou, publicul german, dar şi elveţian, cu cîteva dintre cele mai frumoase spectacole din repertoriu. Recent reveniţi acasă, dintr-un turneu desfăşurat în Germania şi Elveţia, în perioada 28 noiembrie 2006 - 4 ianuarie 2007, dansatorii constănţeni se pot mîndri cu cronici elogioase apărute în presa germană, precum şi cu o reacţie extraordinară din partea publicului, fapt care confirmă capacitatea companiei de a prezenta la un înalt nivel interpretativ spectacole absolut noi, care nu se înscriu în tradiţia stilistică a companiei, dar care îi redemonstrează dedicaţia şi profesionalismul. Cele 31 de spectacole susţinute, printre care “Lacul lebedelor”, “Frumoasa din pădurea adormită”, “Crăiasa zăpezii” şi “Cei trei muschetari” au repurtat succesul scontat, verificat în turneele ultimilor ani, iar baletul-comedie “Max şi Moritz” a constituit aproape o surpriză, aplauzele repetate ale publicului demonstrînd valoarea excepţională a artiştilor din oraşul de la malul Mării Negre.
“Lacul lebedelor”, capodopera baletului romantic, a fost aplaudat la Ratingen, la Saarlouis şi la Neuwied, în Sala Castelului, elogii primind interpreţii principali Monica Cherecheş, Felicia Şerbănescu, Simona Costea (debut), în dublul rol Odette – Odile, Horaţiu Cherecheş şi Cristian Tarcea în rolul prinţului Siegfried. “Dansatoarele şi dansatorii de la Fantasio (n.r. – numele sub care compania circula în Vest de peste 20 de ani) şi-au dovedit în
Un turneu care a confirmat valoarea companiei, strălucirea soliştilor şi disciplina ansamblului
Interesul publicului, ca şi al presei şi al impresarului Landgraf, de altfel, a fost foarte mare pentru baletul cu subiect german “Max şi Moritz”, acesta cucerind aprecieri unanime în 14 oraşe, printre care Hanovra, Amberg, Augsburg, Wolfsburg, Karlsruhe ş.a. Cronicile elogioase nu au contenit pe tot parcursul turneului: “Sudwest Presse“: “Un limbaj corporal miraculos” (2 decembrie 2006), “Lahrer Zeitung“: “Baletul poartă farmecul lucrării originale” (18 decembrie 2006), “Schwarzwalder Bote“: “Briliant! O punere în scenă strălucită a lucrării clasice de Wilhelm Busch!” (4 ianuarie 2007). “A.Z“: “Un valoros cadou de Crăciun!” (27 decembrie 2006). “Badische Zeitung, Kultur in Karlsruhe“: “O nouă probă a unei colaborări internaţionale de succes între artiştii români şi creatorii germani Edmund Glede, Peter Markus, regretata Heidrun Schwaarz, Igor Kosak şi Csaba Kvas” (1 ianuarie 2007).
Despre baletul “Cei trei muschetari”, dansat la Kirrcheimbolanden, Bad Homburg - importantă staţiune balneară lîngă Frankfurt, două spectacole, şi la Russelsheim, ziarul “Taunus Zeitung” din 14 decembrie 2006 a notat: “La oaspeţii români, în
Baletul care a fost ales de gazde spre a fi reprezentat în seara de Revelion, două spectacole la Nienburg, după ce a fost lansat cu acelaşi succes binemeritat de această ultimă mare creaţie a lui Oleg Danovski la Bad Sakkingen şi la Baden (Elveţia), a fost “Crăiasa Zăpezii”. “Judecînd strict după reacţia entuziastă a publicului care a umplut sălile, dar şi după declaraţiile cronicarilor prezenţi, articolele care nu ne-au parvenit încă se anunţă a fi în acelaşi ton laudativ. Un turneu care a confirmat valoarea companiei, strălucirea soliştilor şi disciplina ansamblului, anunţînd perspectiva altora în viitor“, a concluzionat consultantul artistic al Companiei de Balet, Nicolae Spirescu.