Cronici elogioase pentru balerinii constănţeni

Cultură 09 Ianuarie 2007 / 00:00 640 accesări

Artiştii Companiei de Balet a Teatrului Naţional de Operă şi Balet “Oleg Danovski“ din Constanţa au revenit, sîmbătă noapte, acasă, dintr-un turneu efectuat timp de aproape două luni în Germania şi Elveţia. Trupa de dansatori s-a întors încununată de succes, atît prestaţia soliştilor, cît şi a întregului ansamblu beneficiind de aprecierea şi entuziasmul publicului, precum şi de cronici elogioase în presa germană. De la finele lunii noiembrie 2006 şi pînă în primele zile ale lunii ianuarie 2007, dansatorii constănţeni au prezentat spectacole în aproape 30 de oraşe din Germania, susţinînd o reprezentaţie şi în Elveţia. Din repertoriul de turneu au făcut parte cîteva titluri de excepţie - “Lacul lebedelor“, în coregrafia lui Oleg Danovski, după Petipa - Ivanov, “Frumoasa din pădurea adormită“, în coregrafia lui Călin Hanţiu şi Marius Petipa, “Crăiasa Zăpezii“, în coregrafia lui Oleg Danovski şi “Cei trei muşchetari“, avînd coregrafia semnată de Germinal Casado. “Piesa de rezistenţă“ a turneului a constituit-o, fără îndoială, baletul-comedie “Max şi Moritz“, în coregrafia lui Peter Marcus, extrem de apreciat de amatorii de balet germani. Artiştii din Constanţa au susţinut chiar şi două spectacole în aceeaşi zi, iar de Revelion, la Teatrul din Niemburg, au susţinut două reprezentaţii cu “Crăiasa Zăpezii“. Abia reîntorşi din tradiţionalul turneu de iarnă în Germania, pe care îl efectuează încă din anul 1981, artiştii trupei de balet transmit tuturor spectatorilor de la malul mării cele mai frumoase urări pentru sărbătorile care tocmai s-au încheiat şi pentru Noul An, aşteptînd publicul în sala de spectacole, din luna februarie, cînd Compania de Balet redeschide stagiunea. Despre succesul extraordinar al balerinilor în Germania şi Elveţia vom reveni cu amănunte în ediţiile viitoare ale cotidianului “Telegraf“.

Taguri articol

12