Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) a făcut o evaluare privind circulaţia turistică a românilor în ţară şi străinătate. Potrivit unui comunicat al federaţiei, în urma studiului, s-a constatat că tot mai mulţi români au ales să îşi petreacă vacanţa de vară pe litoralul românesc sau în staţiunile balneare şi montane. Astfel, vînzările au crescut, în perioada estivală 2007 faţă de 2006, cu 30% pentru litoral, cu 20% pentru staţiunile montane şi cu 15% pentru cele balneare. De asemenea, cererea pentru Delta Dunării a crescut cu pînă la 30%, în timp ce pentru pensiunile agroturistice, vînzările au crescut cu 10-15%. Reprezentanţii FPRT apreciază că această creştere pentru turismul intern este justificată prin investiţiile făcute de proprietarii de hoteluri şi pensiuni pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi a standardelor unităţilor de cazare. De asemenea, un rol important l-au avut programele turistice „O săptămînă la mare”, „O săptămînă la ţară” şi „Sănătate pentru toţi”. „Anul acesta, litoralul românesc a fost vedeta incontestabilă a destinaţiilor preferate de români, pînă la sfîrşitul sezonului fiind aşteptaţi aproape un milion de români”, se precizează în comunicat. FPTR a explicat că situaţia se datorează şi „îmbunătăţirii infrastructurii rutiere şi de căi ferate spre destinaţiile turistice comparativ cu anul trecut, stabilităţii economice şi politice, creşterii nivelului de trai al românilor şi condiţiile meteorologice extraordinar de favorabile din acest an”.
În ceea ce priveşte destinaţiile externe, FPTR a explicat că au crescut vînzările cu 80 de procente pentru Turcia, cu 15 pentru Bulgaria şi cu numai 12 procente pentru Spania. Vînzările pentru turismul de lux în Grecia a crescut cu 10%, însă segmentul popular a înregistrat o scădere cu 20% a vînzărilor comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. „Pentru cei maturi spiritual şi financiar, detaliile cîntăresc foarte mult. Pentru aceştia, deja se resimte rutina vacanţelor din Grecia, Turcia, chiar Spania şi Italia. Pînă şi Malta, Egipt, Tunisia au devenit destinaţii obişnuite. Chiar Bulgaria, deşi beneficiază de o reclamă agresivă făcută nu întotdeauna prin mijloace ortodoxe, nu reuseşte să devină o destinaţie de vîrf”, a conchis preşedintele FPTR, Daniel Vasilescu.