Atenţie mare la toate detaliile pe care agenţiile de voiaj vi le oferă în legătură cu hotelul la care vă cazaţi şi regulile impuse! Pentru a evita posibilele neplăceri din cauza unor neînţelegeri, este bine ca, în momentul în care vă faceţi rezervarea pentru vacanţă, să fiţi foarte atenţi la detaliile pe care vi le oferă agenţia de voiaj. Dacă nu vi se specifică absolut nimic, este bine să cereţi detalii precum regulile hotelului la care aţi fost cazat, la ce oră vă puteţi ocupa camera etc. În caz contrar, vă puteţi trezi cu anumite surprize neplăcute, aşa cum a păţit, ieri, o familie de români stabilită în Italia. Cristina Crăciun, fiica ei Nicole, de doi ani, şi mama ei, Floarea Crăciun, au rezervat bilete la hotel Mercur, din staţiunea Mamaia, de acum o lună, şi au reţinut că cei de la agenţia de turism le-au spus că check-inul (cazarea) se face la ora 12.00. „Ne-am dus la hotel, dar ni s-a spus că ne putem caza abia la ora 18.00. Ne-au pus bagajele într-o sală şi ne-au spus că dacă dispare ceva din ele hotelul nu este răspunzător”, a declarat Cristina. Cele două femei, împreună cu micuţa Nicole, au cutreierat Satul de vacanţă şi staţiunea Mamaia timp de... şapte ore! „Nu cred că de la agenţie li s-a spus că se fac cazări la ora 12.00. La acea oră, turiştii noştri eliberează camerele care trebuie apoi curăţate, dezinfectate toaletele şi aşa mai departe. La noi, cazarea se face la ora 18.00, aşa cum este afişat şi la recepţie.”, a declarat managerul hotelului Mercur, Georgeta-Vifora Bari. Potrivit şefului Agenţiei Naţionale de Turism (ANAT), totodată şi preşedinte al Asociaţiei Litoral-Delta Dunării şi al Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică, Corina Martin, fiecare hotel îşi stabileşte orele la care se fac plecările şi cazările. „Cei de la Mercur au procedat corect. Este normal să se ofere un spaţiu pentru bagaje şi, dacă o cameră se eliberează mai devreme, familia respectivă este chemată să se cazeze”, a precizat Martin. Potrivit ei, şi turiştii români au nevoie de educaţie atât în a cere toate informaţiile, cât şi în privinţa comportamentului. „Sunt oameni care fac rezervări pentru doi adulţi şi un copil şi ajung la recepţie patru adulţi şi doi copii. Se ceartă că nu sunt lăsaţi într-o cameră sau că hotelul nu mai are locuri şi pentru cei veniţi în plus”, a explicat Corina Martin. Alţii îşi aduc oalele şi introduc în cameră, pe furiş, reşouri sau plite pentru a găti acolo. Alţii folosesc minibarurile pentru a-şi ţine la rece parizerul şi salamul, multe dintre mini-frigidere fiind stricate în acest fel pentru că se umblă la termostat, a spus indignată Martin.