„Nu, berea nu îngrașă!“ este o afirmație pe care o susțin tot mai multe persoane. Un studiu al Gfk România, efectuat la solicitarea Asociației Berarii României (ABR), de altfel, arată că 1 din 2 dobrogeni crede cu tărie că berea nu este o piedică în a avea o greutate optimă. Pe de altă parte, 2 din 3 dobrogeni cred că berea aduce prietenii și familia laolaltă, 65% din ei fiind de acord că este o băutură preferată în egală măsură de bărbați și femei. “Fabricată din ingrediente naturale, modernă și contemporană, berea se potrivește perfect stilului de viață actual al locuitorilor Dobrogei, reprezentând un adevărat liant social; spiritul său convivial îi aduce pe cei dragi împreună, completând perfect momentele pe care le petrecem alături de familie și prieteni”, a declarat secretarul general al Asociației Berarii României, Ciprian Dragoș Sandu, prezent la Constanța. Însușirea berii de a adăuga savoare preparatelor culinare reiese și din prezentul studiu, peste 40% din dobrogeni afirmând că berea este o băutură care se potrivește foarte bine în timpul mesei. Chef Viorel Copolovici (fost concurent Master Chef), prezent, de asemenea, la Constanța, la întâlnirea organizată de Asociația Berarii României, găzduită de restaurantul Pizzico, a împărtășit câteva dintre secretele bucătăriei. Mai exact, cum berea poate cu succes să completeze cele mai rafinate preparate culinare. Deși nu am fi crezut că berea poate să potolească setea după o prăjitură delicioasă, acest lucru este posibil. Chef Viorel Copolovici a explicat, printre altele, că berea neagră, de exemplu, „merge“ foarte bine cu deserturile cu ciocolată amăruie. Condiția este, adaugă chef Viorel, ca ciocolata să aibă peste 75% cacao. Tot el a menționat că berea nefiltrată „merge“ excelent cu mozzarella, camembert și brie, berea blondă poate fi consumată cu arome iuți și condimente, iar berea neagră cu friptură intens condimentată.
TREND ASCENDENT!
“Atributele berii, recunoscute nu doar de locuitorii Dobrogei, ci de români în general, au completat foarte bine contextul economic al anului trecut, readucând piața berii pe un trend ascendent. Astfel, în 2015, volumul pieţei berii din România a atins 15,8 milioane hl, în creștere cu 6,5% față de cel înregistrat anul precedent. Contextul favorabil creat printr-o evoluție pozitivă a indicatorilor economici și-a pus indiscutabil amprenta asupra vieții de zi cu zi a românilor, implicit asupra deciziilor lor de consum, mai mulți români alegând să savureze o bere în momentele plăcute petrecute cu cei dragi”, a completat Ciprian Dragoș Sandu. Datele statistice arată că nivelul consumului pe cap de locuitor a urcat la 80 litri în 2015, de la 74 litri. Producția de bere rămâne unul dintre factorii importanți în generarea creșterii economice la nivelul României, în special datorită caracterului său național: peste 97% din berea consumată în România este produsă local, iar peste 70% din materiile prime agricole folosite pentru producerea berii provin chiar din România. Ca o consecință imediată a acestui fapt, la nivelul întregii țări, sectorul berii generează, direct și indirect, peste 84.900 de locuri de muncă, potrivit Asociației Berarii României.