Culeţu critică programul „Natura 2000”

Culeţu critică programul „Natura 2000”

Justiție 17 Aprilie 2008 / 00:00 685 accesări

La mai bine de un an de cînd a fost lansat oficial programul Natura 2000, prin care mai multe zone din judeţ au fost declarate arii protejate, prefectul Dănuţ Culeţu a sesizat că prevederile programului sînt abuzive la nivelul judeţului Constanţa, care a devenit, peste noapte, gazda celor mai mari arii protejate din ţară. Prefectul susţine că programul de amenajare a perdelor forestiere, care ar trebui implementat la nivelul judeţului pentru stoparea fenomenului de deşertificare, ar putea fi împiedicat de restricţiile de mediu impuse în zonele declarate, cu un heirupism fără margini de către autorităţile de la Bucureşti, ca fiind situri Natura 2000. Prefectul a declarat, ieri, că la nivelul judeţului Constanţa ar trebui împădurite aprox. 3.770 ha. Pentru că acum programul Natura 2000 îi stă prefectului ca un “ghimpe“ în coastă, el a declarat că a purtat discuţii cu reprezentanţii Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile pentru a rezolva într-un fel sau altul această problemă. Niciun cuvînt nu a spus prefectul pînă acum, în condiţiile în care numeroase organizaţii non guvernamentale şi autorităţi locale au reclamat faptul că siturile Natura 2000 din judeţul nostru au fost declarate arii protejate fără niciun suport ştiinţific. ONG-urile şi primăriile au vorbit, tot ele au auzit! Culeţu s-a făcut că nu aude, deşi dialogul dintre reprezentantul Guvernului în teritoriu şi Executivul care a semnat şi parafat lista siturilor protejate este mult mai direct decît cel dintre autorităţile locale.

12