Cultura generează, la nivel mondial, mai multe venituri decât telecomunicațiile

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cultura generează, la nivel mondial, mai multe venituri decât telecomunicațiile

Cultură 03 Decembrie 2015 / 19:38 693 accesări

Sectoarele culturale și creative reprezintă 3% din PIB-ul global și au 29,5 milioane de angajați în întreaga lume, mai mult decât industria auto din Europa, Japonia și SUA, conform primei panorame culturale la nivel mondial publicate joi de UNESCO. Veniturile industriilor culturale și creative (publicitate, arhitectură, cărți, jocuri video, muzică, film, ziare și reviste, spectacole live, televiziune, arte vizuale) se ridică la 2.250 de miliarde de euro, mai mult decât serviciile de telecomunicații. ”Sectoarele culturale și creative sunt un motor-cheie al economiilor dezvoltate și în curs de dezvoltare și se numără printre sectoarele cu cea mai rapidă creștere”, constată studiul publicat de UNESCO și Confederația Internațională a Societăților de Autori și Compozitori (CISAC), care reprezintă societăți de gestiune colectivă a drepturilor de autor în 120 de țări.

Studiul subliniază că, pentru a exploata pe deplin potențialul de cultură, creatorii trebuie remunerați echitabil, în special pe piața digitală, unde sunt avantajați în prezent intermediarii tehnici, în detrimentul creatorilor. Regiunea Asia-Pacific, lider al jocurilor video, reprezintă 34% din veniturile industriilor culturale la nivel mondial și 40% din ocuparea forței de muncă. Europa totalizează 32% din venituri și 25% din locurile de muncă, cu o concentrație mare de creatori și cu 7 până la 10 dintre cele mai vizitate muzee din lume. America de Nord reprezintă 28% din veniturile globale culturale și 15% din ocuparea forței de muncă. Continentul este lider în film, televiziune și spectacole live. Televiziunea este cap de afiș în America Latină (6% din venituri și 16% din ocuparea forței de muncă), cu emisiuni care sunt exportate în întreaga lume. În Africa (3% din venituri și 8% din ocuparea forței de muncă), economia informală, în special concertele, constituie o parte importantă a scenei culturale.

Citește și:

Românii abia dau 5 lei pe educație, însă cheltuiesc 130 de lei pe țigări și băutură

Cine va fi antreprenorul anului?

Taxă pe lumânările Bisericii, nu și pe averi

Pe ce își cheltuiesc românii banii

Taguri articol


12