Cultura, istoria şi meşteşugurile constănţene, promovate prin „Trans-Tour-Net”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cultura, istoria şi meşteşugurile constănţene, promovate prin „Trans-Tour-Net”

Cultură 29 Iulie 2011 / 00:00 493 accesări

Muzeele constănţene - de istorie, etnografie şi artă - se transformă în „actori” mai activi în domeniul turismului, graţie proiectului transfrontalier „Trans-Tour-Net”, implementat de Universitatea din Dobrici, în parteneriat cu Muzeul Regional de Istorie din Dobrici, Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, Universitatea „Ovidius” şi Liceul Teoretic „Ovidius”. Experţii părţii române sunt directorii celor trei instituţii de cultură de la malul mării: arheologul dr. Gabriel Custurea, specialistul în etnografie dr. Maria Magiru şi criticul de artă dr. Doina Păuleanu. În rândul obiectivelor specifice ale proiectului se numără dezvoltarea a cinci produse turistice pilot integrate - trasee turistice, bazate pe 50 de obiective turistice. Este vorba despre traseul cultural istoric, al meşteşugurilor, cel ecologic, traseul gastronomic, ultimul fiind traseul festivalurilor.

●Meşteşugurile tradiţionale şi târgurile, în lumină● Propunerile Muzeului de Artă Populară (MAP) pentru traseul cultural-istoric şi al meşteşugurilor aduc în prim-plan valoroasa instituţie de etnografie de la malul mării, muzeul sătesc multietnic de la Cobadin, Muzeul Satului de la Mănăstirea Dervent, precum şi mănăstirile Peştera Sfântului Andrei şi Dervent. „În ceea ce priveşte traseul meşteşugurilor, avem în vedere meşteşugurile tradiţionale în toate satele limesului dunărean, atelierul rural de la Mihail Kogălniceanu, care este un exemplu de dezvoltare a unei economii locale şi cel al târgurilor meşterilor populari”, a precizat directorul MAP, dr. Maria Magiru. „Acest turism cultural, bazat pe meşteşuguri, va permite meşterilor populari să-şi vândă produsele locale pe o piaţă organizată”, a completat dr. Magiru. În ceea ce priveşte târgurile, pe lista propunerilor se află Târgul Naţional al Meşterilor Populari, dar şi Sărbătoarea Recoltei şi a Vinului Dobrogean, la care se adaugă şi sărbătoarea pâinii.

Obiectivul general al proiectului Trans-Tour-Net” este integrarea resurselor naturale, etnice, istorice şi culturale ale Dobrogei în produse turistice, care să scoată în evidenţă identitatea comună a regiunii şi să încurajeze iniţiativele comune, atât în rândul sectorului public, cât şi privat, în scopul valorificării pe piaţă a acestor produse turistice.



12