În ultimii ani, telefonul mobil a devenit o extensie a corpului, depășind statutul de banală unealtă de comunicare, iar fiecare încearcă să îl personalizeze după chipul și asemănarea celui care îl deține. Un studiu recent, realizat de Flurry Analytics și citat de Statista.com, arată că, în anul 2015, numărul aplicațiilor de personalizare a telefonului mobil (tastatură cu emoji, teme de fundal statice și dinamice etc.) a crescut cu 332% față de anul 2014, arătând tendința consumatorului de a-și personaliza telefonul. Psihologii explică această tendință de a îmbrăca obiectele pe care le deținem ca un gest natural, ce apare încă din copilărie. “Ca orice lucru de care ne atașăm - fie că este vorba de o ființă umană sau obiect -, avem tendința naturală de a încerca să transferăm din elementele care ne definesc, pentru a ne simți confortabili cu acel obiect. Spre exemplu, fetițele îmbracă păpușile astfel încât să se încerce o proiecție a personalității lor în acele obiecte. De cealaltă parte, băiețeii își tunează mașinuțele de jucărie astfel încât să reflecte părți ale personalității lor: mai nervoase, mai elegante, mai sport etc.”, explică psihologul Dan Ivănescu, președintele Asociației de Sănătate Mintală pentru Calitatea Vieții. Specialistul subliniază că aceeași tendință de comportament în relație cu obiectele este întâlnită și la adulți, care pot fi considerați, din acest punct de vedere, copii mai mari. Calculatoarele au trecut deja prin etapa de personalizare, desktopurile fiind adaptate fiecărui individ prin modificarea imaginii de fundal, prin schimbarea culorii barei de Start și a mărimii icon-urilor etc. ”Era inevitabil ca această tendință naturală a omului de a-și proiecta propria imagine în obiecte să se răsfrângă și asupra telefoanelor mobile. Nu este nimic în neregulă cu asta”, afirmă psihologul Dan Ivănescu.