Cum au fost subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a IV-a

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
400 de elevi au absentat

Cum au fost subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a IV-a

Educație 30 Mai 2016 / 18:39 642 accesări

6.365 de elevi de clasa a IV-a, din cei 6.765 înscriși în județul Constanța, au participat luni, 30 mai, la prima probă a Evaluării Naționale, potrivit centralizării Inspectoratului Școlar Județean Constanța. Copiii au susținut în 60 de minute proba de Evaluare a competențelor de înțelegere a textului scris în limba română. Ca în fiecare an, subiectele sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină, și vor avea un nivel mediu de dificultate. Potrivit inspectorului școlar pentru învățământul primar, prof. Mihaela Anghelescu, textele propuse elevilor au fost accesibile și niciun copil de nivel mediu nu ar fi trebuit să aibă probleme în rezolvarea lor. ”Textele au fost foarte accesibile, nu sunt într-un limbaj deosebit sau greu de înțeles. Cerințele exercițiilor propuse au fost simple, fără dificultăți pentru un copil de nivel mediu. Nu am găsit niciun subiect care le-ar fi putut pune probleme”, a declarat prof. Anghelescu. Cu toate că subiectele s-au întins pe 2 pagini, textele au fost scrise cu litere mari, cu spații între rânduri, tocmai pentru a fi lizibile și ușor de urmărit de cei mici, a explicat inspectorul școlar. ”Dacă au citit cu atenție textul, nu cred că elevii au avut vreo problemă, mai ales că au avut subiecte de tip grilă”, a subliniat prof. Anghelescu. Micuții nu ar fi trebuit să întâmpine probleme, mai ales că au deja un exercițiu al participării la Evaluarea Națională, acum 2 ani susținând pentru prima dată testarea la clasa a II-a. ”Elevii au un exercițiu, este adevărat. Mai mult, toate cadrele didactice au făcut pregătire cu elevii pentru Evaluarea Națională, pe baza subiectelor din anii trecuți”, a explicat inspectorul școlar. Marți, 31 mai, elevii vor susține cea de-a doua probă din cadrul Evaluării, cea la Matematică. Durata alocată rezolvării testului este de 60 de minute. Testele sunt evaluate de către două cadre didactice evaluatoare, dintre care unul este învățătorul/insitutorul/profesorul pentru învățământ primar de la clasă. Evaluarea acestora se finalizează în termen de cel mult șapte zile de la data susținerii ultimului test la clasa a IV-a. Rezultatele obținute nu se trec în catalog, ci sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare și prin informarea elevilor și a părinților acestora asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

Taguri articol


12