Cum educăm copiii cu dizabilități în școală? Cu dedicație pentru profesori

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Simpozion la Constanța

Cum educăm copiii cu dizabilități în școală? Cu dedicație pentru profesori

Educație 08 Mai 2018 / 16:21 1258 accesări

Educația copiilor cu cerințe speciale ridică, fără doar și poate, mai multe probleme atât cadrelor didactice, dar și părinților și elevilor. De la o programă adaptată, și nu prea, până la comportamentul social al acestor elevi într-o școală normală de stat. Nu puține au fost cazurile în care experiențele păe care acești copii cu CES le-au avut în clasele pe care le frecventau: dificultăți de adaptare, de procesre a informațiilor, de acceptare din partea colegilor și a părinților colegilor lor. Și câte altele.

În acest context, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa şi Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Constanţa, în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Constanţa au pus la cale un simpozion adresat cadrelor didactice care interacționează cu elevii cu CES, dar și elevilor cu probleme speciale. Astfel, vineri, 11 mai, de la ora 11.00, la sediul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Constanţa, situat în B-dul Mamaia, nr. 197, se va desfășura cea de-a doua ediție a Simpozionului Judeţean „Perspective şi experienţe în educaţia incluzivă“.

Inclus în Proiectul Judeţean „Parteneri în educația incluzivă“, manifestarea îşi propune diseminarea experienței în domeniul integrării elevului cu CES, stimularea creativităţii participanţilor, valorizarea și valorificarea experiențelor din mediul școlar incluziv. cele trei secțiuni ale simpozionului: „metode interactive în educaţia incluzivă”, „educaţia incluzivă – exemple de bune practici” și „eu în şcoala incluzivă” – Concurs de lucrări artistice tematice, se adresează, în principal, cadrelor didactice și apoi elevilor. Poate nu ar fi fost rău să existe și o secțiune dedicată părinților acestor elevi cu CES... „Numărul mare de lucrări înscrise la acest simpozion subliniază impactul pozitiv al parteneriatului educaţional în realizarea dezideratelor educaţiei incluzive şi preocuparea tuturor specialiştilor pentru aprofundarea acestei problematici şi identificarea celor mai bune soluții“, precizează într-un comunicat de presă coordonatorul proiectului prof.psih. Laura Elena Secu.

Așteptăm cu nerăbdare concluziile acestui simpozion și soluțiile pe care le vor identifica participanții căci învățământul special, și nu numai, are mare nevoie de niște varinate concrete și pertinente, ancorate în realitățile momentului.



Ştiri recomandate

12