Cel mai recent studiu UNICEF - ”Dezvoltarea aptitudinilor non-cognitive la adolescenții din România” - atrage atenția asupra importanței abilităților non-cognitive în dezvoltarea adolescenților. Studiul face o trecere în revistă a literaturii de specialitate, a politicilor publice care promovează dezvoltarea aptitudinilor non-cognitive, precum și a practicilor din domeniul educației, protecției sociale și al sănătății. De asemenea, el identifică domenii de interes care să aducă evidențe pentru programele pentru adolescenți din România și vine cu o serie de recomandări. Potrivit datelor UNICEF, o posibilitate pentru adolescenți de a-și dezvolta abilitățile non-cognitive în cadrul sistemului de învățământ o oferă curriculumul la decizia școlii. La ora actuală, la nivel național, este prevăzut un set de discipline opționale cu mare potențial în dezvoltarea abilităților non-cognitive, cum ar fi dezvoltarea deprinderilor de viață, educația pentru sănătate, educația civică sau educația interculturală. Alte activități extrașcolare organizate de școlile din România pot oferi și ele oportunitatea integrării de activități educaționale care să vizeze dezvoltarea abilităților non-cognitive, cum ar fi programul „Școală după Școală“, programul național „Școala Altfel” și programul „A Doua Șansă”, relevă datele studiului.