Orice persoană care doreşte să se asigure în sistemul public de pensii poate încheia un contract de asigurare socială cu Casa Județeană de Pensii (CJP) Constanța, în cazul în care doreşte să plătească la fondul de pensii o contribuție de minimum 252 de lei lunar, a anunțat CJP Constanța într-un comunicat de presă. Astfel, dacă persoana încheie un contract cu Casa de Pensii, baza lunară de calcul a contribuţiei o constituie venitul lunar asigurat, înscris în acest contract. ”Venitul lunar asigurat este de minimum 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat. Pentru anul 2014, câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat este de 2.298 lei şi, corespunzător, venitul lunar asigurat pentru acest an este de minimum 804 lei. Plata contribuţiei lunare este egală cu 31,3% din venitul asigurat. În cazul în care o persoană se asigură la venitul minim lunar asigurat pentru acest an (804 lei), va plăti o contribuție de 252 lei/lunar”, se arată în comunicat. Prin urmare, calculele se fac în funcție de venitul minim brut pe economie. Potrivit purtătorului de cuvânt al CJPC, Kristina Mutiș, în această categorie poate intra orice persoană neasigurată sau asigurată obligatoriu care doreşte să-şi suplimenteze venitul asigurat. ”Există categorii de populație, cum sunt persoanele care lucrează în străinătate, care pot plăti contribuția la pensie și în România. De asemenea, și cei care nu lucrează sau cei care lucrează, dar nu au încheiat un contract individual de muncă se pot asigura prin Casa Județeană de Pensii”, a declarat Kristina Mutiș. Cei care vor să încheie un contract de asigurare socială cu CJP Constanța trebuie să se prezinte personal la sediul instituţiei cu actul de identitate în original și copie. Acesta trebuie să fie valabil, iar persoana în cauză să aibă domiciliul sau reşedinţa pe raza judeţului Constanța. Contractul de asigurare socială poate fi încheiat şi de către un reprezentant al titularului, cu condiţia ca acesta să prezinte un act valabil, care să ateste această calitate (tutore, curator sau mandatar), actul său de identitate (în original + fotocopie) şi o fotocopie după actul de identitate valabil al titularului. În mod obligatoriu, actul de identitate al reprezentantului trebuie să fie valabil, iar domiciliul sau reşedinţa acestuia să fie, de asemenea, pe raza judeţului Constanța.