Cum poți să fii despăgubit dacă ți-a întârziat avionul

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Informarea poate însemna bani!

Cum poți să fii despăgubit dacă ți-a întârziat avionul

Social 28 Ianuarie 2018 / 16:30 697 accesări

Românii nu-și cunosc drepturile! Mai îngrijorător este că, la nivel mondial, oamenii, în general, nu știu ce drepturi au. Potrivit unui studiu doar 2% din populația globului își cunoaște drepturile. Fenomenul a fost constatat de fondatorii unei platforme online care se ocupă de obținerea compensații lor bănești în urma întârzierii avioanelor.

De exemplu, anul trecut, cea mai aglomerată zi pe aeroporturile din ţara noastră a fost 18 august, dată la care erau programate 285 de zboruri cu plecare din România. Dintre acestea, 29 au avut întârzieri între 15 şi 180 de minute, două au avut întârzieri mai mari de trei ore, respectiv alte două au fost anulate. Câţi dintre pasagerii din acea zi sunt eligibili pentru obţinerea de compensaţii?

Din aproximativ 34.000 de pasageri din data de 18 august, 450 sunt eligibili pentru compensaţii, sumele totale fiind de aproape 138.000 de euro pentru cele patru zboruri anulate, potrivit informaţiilor centralizate de reprezentanţii platformei AirHelp, compania lider la nivel global în obţinerea compensaţiilor pentru pasageri, ca urmare a întârzierii, anulării sau supraîncărcării zborului.

Platforma are un sistem automatizat care descifrează cât de eligibilă este plângerea lor referitoare la întârzierea sau anularea unui zbor, în vederea obţinerii unei compensaţii. „Mulţi pasageri nu-şi cunosc drepturile şi, deşi sunt eligibili pentru compensaţie, nu ştiu cum să o obţină sau de unde să înceapă. Dacă ne gândim că simpla scanare a permisului de zbor îi ajută să-şi verifice eligibilitatea, iar noi le facilităm accesul la compensaţii - reprezentându-i inclusiv în instanţă dacă se ajunge acolo - procesul ar trebui să fie foarte uşor. Însă România nu a fost obişnuită cu astfel de abordări. Gândiţi-vă că numai 2% din populaţia globală îşi cunoaşte drepturile şi numai aproximativ 1% primeşte vreodată despăgubirile la care are dreptul“, descrie Ştefan Radu, country manager la AirHelp, perspectiva asupra despăgubirilor acordate pasagerilor aerieni ale căror călătorii au fost afectate de evenimente disruptive cauzate de operatorii de zbor.

Taguri articol


12