Cum reacţionează sistemul informatic la o catastrofă?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Teste importante în Sănătate

Cum reacţionează sistemul informatic la o catastrofă?

Sănătate 24 Noiembrie 2012 / 00:00 418 accesări

Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) va fi oprit o dată pe an, timp de una sau două zile, pentru testarea reacţiei acestuia la catastrofe de genul cutremur sau avarie în reţeaua naţională de internet, potrivit CNAS. „Acum, sistemul a fost oprit pentru upgradări şi pentru introducerea softului de card. A fost aleasă perioada care să afecteze cât mai puţin furnizorii şi pacienţii. Totodată, se testează reacţia sistemului la catastrofe cum ar fi o avarie în reţeaua naţională de internet sau un cutremur”, au mai spus sursele citate. Funcţionarea SIUI şi a celui privind Prescripţia Electronică (SIPE) este oprită de joi, 22 noiembrie, ora 18.00, până luni, 26 noiembrie, la 7.00, pentru pregătirea introducerii cardului naţional de sănătate. Potrivit conducerii CNAS, instituţia derulează, în prezent, activităţile de implementare a Sistemului Informatic al Cardului Naţional de Asigurări Sociale de Sănătate, în conformitate cu Strategia privind reformarea sistemului de asigurări sociale de sănătate şi îmbunătăţirea continuă a serviciilor medicale şi farmaceutice din România.

CARDUL DE SĂNĂTATE Cardul naţional de sănătate va fi testat, mai întâi, în judeţul Arad, urmând ca, în funcţie de rezultate, să fi introdus, din 2013, la nivel naţional. Distribuirea primului milion de carduri naţionale de sănătate era anunţată pentru septembrie, cu o întârziere de cinci ani, inscripţionarea unor date, cum ar fi grupa sanguină, bolile cu risc vital şi acceptul pentru donarea de organe fiind realizată doar cu acordul scris al posesorului. „Este obligatoriu ca de fiecare dată când pacientul merge la un medic din sistemul public de sănătate să aibă cardul naţional de sănătate. În caz contrar, nu va putea primi servicii medicale plătite de CNAS sau va trebui să achite contravaloarea serviciilor efectuate, chiar dacă este asigurat în sistemul public. Orice posesor de card va avea asupra lui actul mai ales pentru cazuri de urgenţă”, potrivit unui proiect al Ministerului Sănătăţii. Cardul naţional de sănătate va fi valabil cinci ani de la data emiterii. „După tipărirea lor, documentele vor fi distribuite populaţiei de casele judeţene de sănătate. Acestea vor avea sarcina să ajungă la toţi asiguraţii înscrişi pe liste. Cardul va conţine, pe lângă nume şi prenume, un număr de asigurat, altul decât codul numeric personal. În plus, va avea un cip pe care vor fi trecute şi alte date medicale, toate opţionale”, a explicat medicul şef al CNAS, dr. Marius Filip. Medicul de familie este cel care va inscripţiona şi va activa pe cip datele medicale pentru care pacientul îşi dă acordul. Tot pe cip se va putea trece şi numărul de contact al unei persoane, în caz de urgenţă. Valoarea unui card este doi euro, banii fiind plătiţi de MS. Cei care pierd cardul vor fi obligaţi să achite contravaloarea acestuia, dacă solicită un nou document. Cardul naţional, împreună cu prescripţia electronică şi dosarul electronic fac parte din Platforma informatică a asigurărilor de sănătate - PIAS.



12