Dacă ești unul din sutele de tineri care își doresc să se angajeze și ai participat la mai multe interviuri care nu s-au încheiat cu succes pentru tine, probabil că te întrebi unde greșești și ce ai putea face pentru a obține jobul pe care ți-l dorești. În aproximativ o oră, ar trebui să îl convingi pe viitorul angajator sau pe expertul în recrutare că ești persoana pe care o caută, așa că ar trebui să lași emoțiile deoparte, să îți pui în evidență calitățile și aptitudinile și să ieși în evidență într-un mod pozitiv. Cu siguranță ai auzit până acum că vestimentația joacă un rol important în cadrul interviului, însă îți prezentăm astăzi câteva lucruri de care țin cont specialiștii în recrutare atunci când doresc să facă angajări.
ANGAJATORUL ÎȘI FORMEAZĂ O PĂRERE ÎNCĂ DE LA PRIMUL TELEFON
Cu toate că pare banal, un angajator își face o impresie despre candidat încă de când îl cheamă la interviu. ”Sunăm candidatul pentru un schimb de câteva cuvinte în care încercăm să ne dăm seama dacă există conexiune. Acest telefon este foarte important pentru noi”, a explicat Iustina Gumeniuc, expert în recrutare, într-un interviu pentru hipo.ro. De cele mai multe ori, în cadrul interviului, specialiștii în recrutare folosesc întrebări prin care așteaptă din partea candidatului să vină cu exemple, să își pună în valoare contribuția în cadrul joburilor pe care le-a avut până acum. ”Căutăm să înțelegem care a fost rolul său în înțelegerea și rezolvarea unor situații, aresând întrebări precum: Te rugăm să ne dai un exemplu despre cum ai gestionat o situație în care ai greșit față de un client. Așteptările noastre sunt conștientizarea de către candidat a greșelilor, ce a făcut pentru a rezolva situația și cum va evita astfel de situații în viitor”, explică și Adriana Radu, HR Manager, în același interviu.
ÎNTOTDEAUNA PREGĂTEȘTE-TE ÎNAINTE DE INTERVIU!
De asemenea, angajatorii caută oameni care să își dorească să lucreze în societatea lor, nu sunt doar în căutarea unui loc de muncă, așa că ar trebui să mergi pregătit la interviu și să cunoști detalii despre compania la care ai aplicat. ”În timpul interviului, urmărim gradul de interes al candidatului față de companie prin informațiile pe care le are de pe internet despre aceasta și prin întrebările pe care le pune. Apreciem candidații care știu să explice valoarea pe care o aduce munca lor, fără a fi aroganți. De asemenea, o organizație în creștere are nevoie de competențe de adaptabilitate, gândire analitică și rezolvare a problemelor, muncă în echipă, inovație, integritate, preocupare pentru dezvoltare profesională și personală”, subliniază Adriana Radu.