Cum să nu iei și țeapă odată cu mașina second-hand

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Atenție!

Cum să nu iei și țeapă odată cu mașina second-hand

Economie 21 Martie 2018 / 17:34 637 accesări

Cumpărătorii de maşini second-hand trebuie să fie atenţi nu doar la numărul de kilometri reali parcurşi de autoturism, ci şi la daunele avute, 67% dintre maşinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta având cel puţin un incident, potrivit unui studiu realizat de un site de specialitate. „Samsarii înşală cumpărătorii de maşini second-hand nu doar prin manipularea kilometrajului, ci şi prin readucerea pe stradă a unor autoturisme cu daune majore“, potrivit unui studiu realizat de InspectorAuto.ro și citat de agerpres.ro. Din totalul maşinilor cu daune, 36% au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor cumulate de până în 2.200 euro, avarii nu foarte grave, 79% au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor de până în 10.000 euro, avarii medii spre mari, şi 12% au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor de peste 15.000 euro, avarii majore şi chiar daune totale. „Pentru foarte mulţi cumpărători de maşini rulate, kilometrii sunt principalul criteriu în alegerea unui autoturism, de aceea sunt dese situaţiile în care sunt cumpărate maşini cu kilometri reali, dar cu foste daune, unele chiar daune majore. Kilometrii contează la o maşină rulată, dar nu sunt singurul element de luat în calcul atunci când vrem să ne asigurăm că facem o alegere bună şi nu luăm ţeapa vieţii noastre“, spune fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune. Astfel, un cumpărător al unei maşini second-hand trebuie să fie atent la linia caroseriei, distanţa dintre elementele de caroserie, eventuale urme de impact frontal, să verifice grosimea stratului de vopsea cu un aparat electronic sau mecanic, să verifice portbagajul pe interior, dar şi zonele în care se află airbag-urile la interior, şi să facă proba de drum cu maşina - „O maşina rulată de 5 - 6 ani fără nicio avarie este relativ greu de întâlnit, mai ales dacă a circulat în România. De aceea, este foarte important să putem evalua gravitatea daunelor. Dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atât timp cât lucrările sunt făcute de calitate putem merge mai departe cu achiziţia la un preţ corect. Însă, dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistenţă, airbag-urile, trecem mai departe şi căutăm altă maşină“.

Taguri articol


12