Poliţiştii îi sfătuiesc pe cei care aleg să efectueze cumpărături online, cu cardul, pe internet, să fie foarte atenţi la persoanele care efectuează diferite tranzacţii pe internet şi să nu cumpere, pe cât posibil, de la persoane necunoscute, cu atât mai mult să achite în avans bunurile respective. "Folosiţi un serviciu de curierat cu plata ramburs ce permite deschiderea coletului la primire. Plătiţi pentru marfă după ce v-aţi asigurat că aţi primit ce aţi comandat. Dacă vânzătorul îl presează pe cumpărător să încheie tranzacţia, acesta ar trebui să fie prudent. Dacă oferta este foarte tentantă, trebuie luată în considerare existenţa unor detalii care ar fi putut fi omise din anunţul de vânzare. În plus, în cazul unor nelămuriri, trebuie întrebat vânzătorul", subliniază Poliţia Română într-un comunicat remis, marţi, presei. În ceea ce priveşte achiziţionarea unor produse de firmă, este recomandat ca ele să fie cumpărate din magazin, pentru a putea fi probate şi pentru a obţine un certificat de garanţie şi de autenticitate. "Dacă se cumpără bunuri de la persoane fizice, trebuie cerute documentele de provenienţă a bunului respectiv (factura sau bonul fiscal cu care a fost cumpărat iniţial produsul de la magazin) şi certificatul de garanţie emis de producător", precizează poliţiştii. În cazul unor cumpărături cu cardul, de pe internet, oamenii trebuie să fie foarte atenţi atunci când oferă datele personale ale cardului de credit sau debit. În primul rând, cetăţenii trebuie să verifice dacă pagina de internet este securizată, lucru care se poate vedea la o simplă accesare a site-ului, care trebuie să conţină, înaintea link-ului propriu-zis, URL-ul "https", "s" însemnând că site-ul este securizat. "Refuzaţi tranzacţia dacă vi se cere codul PIN. Este normal să vi se ceară codul CVV (format din 3 sau 4 cifre, inscripţionat pe card). Este mai sigur să folosiţi un card de debit dedicat tranzacţiilor online pe care să îl încărcaţi numai cu suma necesară achiziţiei", arată poliţiştii. De asemenea, operatorii economici care nu afişează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) şi care se rezumă la o simplă adresă de e-mail trebuie evitaţi. Dacă bunurile sunt expediate din străinătate, cetăţenii trebuie să fie atenţi la taxele poştale şi la alte costuri pe care comerciantul nu le afişează/calculează, cum ar fi taxe vamale sau TVA. "Reţineţi că bunurile care sunt expediate din străinătate ajung la destinaţie într-un timp mai lung. Verificaţi timpul de livrare pentru fiecare tip de serviciu de expediere acceptat de comerciant, dacă se asigură urmărirea coletului pe durata transportului şi dacă se poate garanta o dată-limită de livrare", subliniază oamenii legii. Totodată, este foarte important ca, atunci când sunt cumpărate anumite bunuri online, să poată fi şi returnate în cazul în care ele nu corespund descrierilor de pe site sau dacă au anumite defecte. "Verificaţi politica respectivei companii de returnare a bunurilor care nu vă plac sau asupra cărora v-aţi răzgândit. Dacă vin din străinătate, s-ar putea ca taxa de returnare prin poştă să fie destul de mare. Achiziţionaţi produse foarte scumpe de la companiile din afara României doar dacă puteţi verifica reputaţia lor şi satisfacţia clienţilor - există site-uri independente care evaluează calitatea serviciilor şi "liste negre" cu companiile care înşală clienţii. Este important să tipăriţi la imprimantă comanda dumneavoastră, precum şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărării, pentru situaţia în care ar exista vreo problemă mai târziu", completează poliţiştii.