Peste 1.000 de români au depus, până la 30 octombrie, o cerere de conciliere cu banca sau IFN-ul la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), informează instituţia. Anul trecut, doar 505 consumatori s-au adresat CSALB. Așadar, în 2018, numărul va fi mai mult decât dublu. De notat că, din totalul cererilor, mai mult de 200 au fost făcute cu ajutorul aplicației online a Centrului, care a devenit operațională în urmă cu trei luni. Ba mai mult, în urma negocierilor cu băncile, 280 de români și-au rezolvat problemele, în primele zece luni din 2018, față de numai 40 în același interval din 2017. „De la începutul anului am trecut de 430 dosare constituite şi am ajuns la 280 dosare în care consumatorii şi băncile au ajuns la o soluţie comună, ceea ce demonstrează o creştere certă a activităţii noastre şi, implicit, un grad de conştientizare şi de interes tot mai mari la nivelul cetăţeanului, în ceea ce priveşte soluţionarea pe cale amiabilă a nemulţumirilor cu finanțatorii“, spune oficialul CSALB Alexandru Păunescu. Reamintim că cei care întâmpină probleme cu băncile pot apela gratuit la serviciile centrului, termenul de soluţionare fiind de 90 zile. Este vorba despre popriri asupra sumelor exceptate de la executare, situaţii legate de bani alocaţi prin programe finanţate din fonduri europene, plăţi eronate sau probleme cu transferurile bancare.