Coface România a lansat instrumentul de analiză CofaPay, prin care firmele pot monitoriza comportamentul de plată al clienţilor şi partenerilor de afaceri. „Datele BNR pentru trimestrul I indică o scădere cu 30% a numărului refuzurilor la plată, dar asta nu înseamnă neapărat că disciplina s-a îmbunătăţit. Se mai poate interpreta că multe firme sunt mult mai reticente faţă de biletele la ordin şi cecurile emise de clienţi/parteneri“, spune managerul Coface România, Constantin Coman. Cum funcţionează CofaPay? Foarte simplu. Odată conectat, prin intermediul computerului sau al smartphone-ului, utilizatorul trebuie să îşi încarce în program date despre facturile emise şi situaţia încasării lor. Ulterior, pe baza datelor lunare furnizate de utilizatori şi a informaţiilor proprii deţinute de Coface (care are o bază de date cu informaţii despre 10 milioane de companii din Europa Centrală şi de Est), softul va genera analize ale comportamentului de plată al clienţilor/partenerilor.