La sfîrşitul lunii trecute, la Bucureşti s-a desfăşurat evenimentul „Politica. Cum se cîştigă alegerile în era digitală”, la care au participat politicieni, jurnalişti, oameni care gîndesc şi coordonează campaniile electorale din ţară şi din străinătate, printre cei din urmă numărîndu-se Phil Noble, consilierul candidatului democrat american Barak Obama. Noble a vorbit despre impactul pe care îl au campaniile on-line în atragerea alegătorilor, explicînd modelul pe care el l-a folosit în cazul candidatului democrat. Modelul american de campanie electorală diferă însă substanţial de cel românesc, de la modalitatea de strîngere de fonduri şi pînă la campaniile voluntarilor care se implică în atragerea de alegători. Prezentă la eveniment, constănţeanca Cristina Ileana Dumitrache, candidat al Partidului Social Democrat la Camera Deputaţilor, a declarat că „ideile de a duce o campanie prin intermediul Internetului nu se pot folosi cu foarte mare succes în cazul nostru, dar este cea mai eficientă metodă de a ajunge la tineri. E un mod mult mai relaxat de a comunica orice, de la idei politice, la hobby-uri. Poţi crea, practic, o întreagă lume virtuală”. Cristina Ileana Dumitrache a apreciat, de asemenea, prezentările lui Bogdan Naumovici, creative director la o mare companie de publicitate, a cărui intervenţie o caracterizează drept „clară, plină de umor şi de mare impact”. „Chiar dacă poate părea deplasat, am remarcat sinceritatea de care a dat dovadă Adriana Săftoiu, fostul consilier prezindenţial, care a recunoscut în faţa întregii audienţe că modelele de import sînt aproape imposibil de aplicat în România, unde campaniile se duc în ultimele trei zile, cu sacoşele”, a mai spus Cristina Ileana Dumitrache. Candidatul PSD pentru Camera Deputaţilor şi-a exprimat însă convingerea că, în mod inevitabil, această modalitate de comunicare - Internetul - va pătrunde şi la noi în următorii ani.