Cum se va face turism în viitor. E Constanța pregătită pentru așa ceva?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Managementul destinației sau renunțarea la mentalitatea „unii hăis, alții cea“

Cum se va face turism în viitor. E Constanța pregătită pentru așa ceva?

Turism 19 Septembrie 2016 / 18:40 2826 accesări

În ultimii ani, România s-a axat intens pe promovarea turismului, însă mulți hotelieri, patroni de unități de alimentație publică și alți actori implicați în acest domeniu au ajuns la concluzia că acest mod de a atrage turiștii și-a atins limitele. E nevoie de mai multă implicare pentru a dezvolta turismul. Care este următorul pas? Cei care fac turism de zeci de ani spun că avem nevoie de un management al destinației, de o implicare a tututor factorilor în îmbunătățirea condițiilor în zonele cu potențial turistic. Ce înseamnă asta? Practic, este nevoie ca toate autoritățile, patronatele, asociațiile și alte organisme care influențeză în mod direct o stațiune sau un oraș să coopereze. Sigur, acest lucru este greu de realizat într-o țară ca România, unde e o obișnuință ca unii să meargă „hăis”, iar alții „cea”. Totuși, Autoritatea Națională de Turism (ANT) în colaborare cu alte organizații implicate în acest domeniu și cu Google Romania lucrează la un proiect prin care se urmărește dezvoltarea organizațiilor de management al destinației, care pot lua naștere prin parteneriate între autoritățile statului și firmele private. În acest sens, ANT a dat startul Caravanei „Managementul Destinațiilor: Online și Offline”, care constă într-o serie de conferințe, derulate în mai multe orașe ale țării, în care se explică principiile acestui sistem de dezvoltare a turismului.

TURISMUL VIITORULUI

Primul seminar de acest gen a avut loc în 19 septembrie, în Constanța. Reprezentanții ANT și ai organizațiilor partenere au arătat pas cu pas ce înseamnă, într-adevăr, dezvoltarea integrată a unei zone cu potențial turistic. „Totul trebuie privit prin prisma unei strategii integrate. Nu e suficient să ai doar locuri de cazare și unități de alimentație publică pentru a face turism. Până la urmă, degeaba este mulțumit vizitatorul de cazare, dacă nu îi place mâncarea. Degeaba i s-au oferit servicii de găzduire premium, dacă transportul lasă de dorit sau obiectivele pe care vrea să le viziteze sunt în păragină. De acum, trebuie să gândim totul integrat, analizând toți factorii și implicând toți actorii”, a declarat directorul general al Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța, Dănuț Jugănaru. La rândul său, președintele ANT, Anca Nedea, a declarat că „nu e suficient să fim frumoși și cât de cât cunoscuți. Trebuie să fim la un nivel de dezvoltare în așa fel încât să concurăm cu alte destinații din lume, precum Marea Britanie, Irlanda, Finlanda, Franța și chiar Bulgaria”.



12