Cum sunt falimentați transportatorii români de asigurătorii străini

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Bombă

Cum sunt falimentați transportatorii români de asigurătorii străini

Economie 07 Septembrie 2016 / 15:05 611 accesări

Transportatorii români ar putea fi trași pe dreapta cu asigurări mai scumpe cu 60% decât cele plătite de concurenții străini

Transportatorii români ar putea fi trași pe dreapta cu asigurări mai scumpe cu 60% decât cele plătite de concurenții străini

Documentul primit de Liviu Dragnea

Documentul primit de Liviu Dragnea

Documentul primit de Liviu Dragnea

Documentul primit de Liviu Dragnea

În mijlocul scandalului legat de scumpirea RCA, în care transportatorii acuză ASF de jocuri de culise, a apărut încă o bombă - mafia asigurărilor, despre care vorbesc tiriștii, nici măcar nu este a noastră, ci a străinilor. Liderul PSD, Liviu Dragnea, a anunțat, conform unui articol publicat de stiripesurse.ro, că a primit un document revoltător conform căruia firmele de asigurări din străinătate au preluat controlul asupra celor din România și îi discriminează pe transportatorii români, cu intenția de a-i scoate de pe piață. "Câteva informaţii relevante: în 2015 industria asigurărilor s-a apropiat de vârful istoric atins în 2008, adică valoarea primelor brute subscrise a fost de circa 8,75 miliarde de lei, cu 8,2% mai mare decât în 2014. Adică o sumă foarte mare. La 31 decembrie 2015, cota de capital străin în societăţile de asigurare era de 89,5%. Capitalul românesc - numai 10%. Deci vedem de la prima informaţie - firmele româneşti de asigurări au fost puţin date la o parte din piaţă. O minimă analiză cu câteva exemple despre cum se plătesc, care sunt preţurile acestor firme de asigurări în funcţie de capital. Firme de transport cu capital românesc, firme de transport cu capital străin. O firmă, un transportator român, pentru clasa auto B 0, nu-i dau numele firmei, plăteşte o primă de asigurare pe camion de 10.485 de lei, adică aproape 105 milioane de lei, pentru un număr de 60 de poliţe. Pentru o situaţie aproape similară, un alt transportator străin, pentru 68 de poliţe, deci aproape la fel, plăteşte 3.937 de lei, deci 105 milioane transportatorul român, 39 de milioane transportatorul străin. Un transportator român mai micuţ, pentru a fi ajutat să existe în continuare, plăteşte o primă de 250 de milioane de lei", a declarat Dragnea.

El a cerut ASF, Consiliului Concurenţei şi ANAF să investigheze cazurile semnalate în documentul primit la sediul PSD. "Este mult prea multă confidenţialitate într-un domeniu în care se vede cu ochiul liber că firmele de asigurări româneşti au fost scoase de pe piaţă, închise sau s-au luat alte măsuri, iar transportatorii români nu că sunt dezavantajaţi, sunt supuşi unui program ca încet, încet să dispară şi ei. Sunt din ce în ce mai mulţi transportatori care îşi fac firmele în străinătate pentru a putea beneficia de prime de asigurare mai mici pe care să le poată suporta. Am vorbit cu colegii mei ca, în zilele următoare, rapid să aibă o întâlnire în comisiile de specialitate ale Parlamentului cu conducerea ASF, care trebuie să dea explicaţii serioase, şi îi avertizez să nu ia în glumă această întâlnire cu Consiliul Concurenţei şi cu cei de la ANAF, să vedem dacă ANAF-ul a fost interesat pe lângă marile controale pe care le fac, în special la firmele româneşti mici şi mijlocii, dacă a fost interesat cum s-au mişcat banii din aceste firme de asigurări. Că poate totul e în regulă, dar din ce în ce mai mulţi români vrem să ştim lucrul ăsta”, a explicat Liviu Dragnea.

Taguri articol


12