Hipermarketurile sunt locurile de unde îți poți procura cam toate produsele de care ai nevoie, alimentare sau nealimentare. Mergi aproape la sigur, cel puțin teoretic, că îți cumperi produse de bună calitate, proaspete și chiar și la super-oferte. Nu de alta, dar aproape că nu există raft care să nu te îmbie cu ultra/mega-oferte. Nu reziști, nu ai cum... Și totuși, comisarii Protecției Consumatorilor din Constanța au demonstrat că ofertele nu sunt oferte și că și hipermarketurile păcălesc clienții în disperarea de a face cât mai mulți bani în timp-record. Ei au demontat pas cu pas toate minciunile ”calificate”, așa că au dat amenzi consistente și au spus stop practicilor înșelătoare.
Atunci când au fost deschise, ne-am bucurat pentru că dintr-un singur loc poți procura cam toate produsele de care ai nevoie, alimentare sau nealimentare. Mergi aproape la sigur, cel puțin teoretic, că îți cumperi produse de bună calitate, proaspete și chiar și la super-oferte. Nu de alta, dar aproape că nu există raft care să nu te îmbie cu ultra/mega-oferte. Nu reziști, nu ai cum... Și totuși, comisarii Protecției Consumatorilor din Constanța au demonstrat că ofertele nu sunt oferte și că și hipermarketurile păcălesc clienții în disperarea de a face cât mai mulți bani în timp-record. Ei au demontat pas cu pas toate minciunile ”calificate”, așa că au dat amenzi consistente și au spus stop practicilor înșelătoare. Iată ce au scos la iveală controalele comisarilor Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Constanța. ”La SC SEGROS CASH & CARRY s-au constatat la comercializare legume și fructe deshidratate cu atac de boli criptogamice. În acest caz s-a aplicat sancțiune avertisment”, potrivit CJPC. De asemenea, în cazul produselor Glade odorizat și Ambi Pur Ocean oferite în promoție, de fapt, prețul de promoție era mai mare decât al martorului. Cum practica este incorectă, s-a aplicat o amendă de 7.000 de lei. Totodată, s-a dispus încetarea practicii comerciale incorecte. În aceeași unitate s-au descoperit carne și preparate din carne ce prezentau etichete incomplete (fără sintagma „a nu se recongela după decongelare“ și fără proporția de sortimente de carne utilizată la prepararea cărnii tocate, micilor și hamburgerilor). Sancțiunea aplicată a fost de 3.000 de lei.
Nu în ultimul rând, s-au constatat la comercializare produse ce prezintă informația că sunt nr. 1, respectiv Apa micelară Garnier nr. 1 în lume și Apa micelară delicată Nivea - marca nr. 1 de curățare a tenului în România; informații false în raport cu principalele caracteristici ale produsului. ”În cazul produselor Alwas Ultra Normal și Alwas Ultra Nighs cu promoție 50% reducere din al patrulea pachet, din calculul matematic a rezultat că prețul promoțional trebuia să fie de 12,92 lei, nu de 20,37 lei, așa cum era afișat. S-au aplicat amenzi în valoare de 14.000 de lei și un avertisment”, conform CJPC.
La PENNY MARKET NĂVODARI, frișca Kaffesahne Campus prezintă denumirea de frișcă 12%, iar pe ambalaj nu sunt menționate ingredientele. În acest caz, potrivit CJPC, sancțiunea a fost de 7.000 de lei. Nu în ultimul rând, s-a descoperit mușchi de porc Aldis ce prezenta condens în interiorul ambalajului. S-a aplicat sancțiunea avertisment și s-a returnat la furnizor.
Și la SC KAUFLAND SRL s-au constatat o serie de abateri. ”Practică comercială incorectă privind comercializarea de clementine eco, deși erau trecute a fi de calitatea I, în actele de proveniență erau de calitatea II; la fel și în cazul strugurilor fără sâmburi și al celor roze eco Allison”, menționează CJPC Constanța. Tot aici, la raionul lactate exista la comercializare produsul Hulala, care avea trecut pe ambalaj „NUMĂRUL 1 în România“. Amenda a fost de 7.000 de lei pentru practică comercială incorectă.
Nici SC ROMANIA HYPERMARCHE SRL (CORA) nu a scăpat de control, dar și de amendă. Au fost depistate produse pe care nu se vedea termenul de valabilitate; pepeni galbeni cu țara de origine România erau de fapt din Albania; vinete cu neconformități. Au fost aplicate 3 amenzi în valoare de 15.000 de lei, iar ca măsuri: încetare practică comercială incorectă. ”Hulala UHT nr. 1 în România - produsul este inclus în categoria frișcă, dar nu este frișcă, ci un produs pe bază de grăsimi vegetale”, subliniază CJPC. În cazul Apei micelare Nivea - pe produs avea menționat „nr. 1 în România“, în urma studiului privind vânzările din 2015, dar pe ambalaj era trecut 2014. Nici ofertele la alimente nu erau în regulă; salam Maestro de vară 2 plus 1 gratis, dar nu s-a găsit produsul singular la vânzare (!?). Au fost aplicate 3 amenzi în valoare de 19.000 de lei și un avertisment.
Citește și:
Hipermarketuri renumite: Ce nereguli a găsit Protecția Consumatorilor