Cumpărați online? Respectați aceste sfaturi și nu cădeți în plasă!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cumpărați online? Respectați aceste sfaturi și nu cădeți în plasă!

Social 15 Martie 2018 / 18:22 694 accesări

Toți consumatorii care preferă comerțul online trebuie să cunoască unele reguli pentru a nu cădea în plasă, știut fiind faptul că înșelătoriile sunt numeroase la acest tip de cumpărături. Și cum de Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, Organizația Internațională a Uniunilor de Consuamtori au propus tema ”CRearea unei piețe online echitabile și sigure”, comisarii Protecției Consumatorilor Constanța au venit cu o serie de indicații. Comisatul CJPC Constanța, Cristina Rusu, recomandă consumatorilor ca la achiziționarea produselor online să se asigure întâi că acele produse sunt comercializate de o societate comercială nu de o persoană fizică și ca toate informațiile referitoare la firma respectivă sunt corecte, concrete. De asemenea, să nu se grăbească să facă achiziții de pe site-ri care nu își comunică adresa sediului și afișează doar un telefon de contact. Nu în ultimul rând, pentru corecta informare a consumatorilor și pentru a le da acestora posibilitatea să afle informații referitoare la modul în care se pot face sesizări și reclamații cu privire la produsele și serviciile ce le sunt puse la dispoziție atât în mediul online, profesioniștii au oblgația ca pe site-urile companiilor să existe mai multe informații: principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor; identitatea profesionistului, cum ar fi denumirea sa comercială; adresa poștală la care profesionistul este stabilit; prețul total al produselor și serviciilor cu toate taxele incluse. Cel mai important lucru prevăzut de OUG 34/2014 este că deoarece consumatorul nu poate vedea/proba produsul cumpărat online, acesta are dreptul de retragere în termen de 14 zile de la cumpărare, fără nicio justificare!

Taguri articol


12