Piața de fuziuni și achiziții (M&A) din România s-a transformat, în ultimii zece ani, și se pare că nu va mai reveni la situația anterioară, spun specialiștii de la Deloitte. Astfel, dacă-n 2008 vorbeam despre o piață M&A în care vânzătorii aveau putere de negociere, astăzi cumpărătorii sunt cei care dețin controlul. Un vânzător poate obține până la 250% din valoarea inițială a companiei, în urma procesului de trimitere de oferte. Procesul de vânzare poate dura între șase luni și câțiva ani, iar vânzătorul poate fi răspunzător chiar și după finalizarea tranzacției. „România nu este destinația finală, deziderat, a fiecărui investitor din lume. Există piețe mai mari. Excepție fac activele care sunt extraordinar de atrăgătoare, altfel, pentru orice activ din România există, cu siguranță, un activ dublu sau chiar mai mare în Polonia, spre exemplu. În 2008 era o piață a vânzătorilor. Nu cred că ne mai ajungem vreodată acolo“, spune partenerul Deloitte Ioana Filipescu, citată de hotnews.ro.